کد خبر: ۱۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
دبیر انجمن صنایع ریخته‌گری گفت: بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت خودروسازی از محل تهاتر پول‌های بلوکه شده ایران در چین و هند، از این کشورها وارد می‌شود که این موضوع باعث کاهش ظرفیت تولید صنعت ریخته‌گری شده است.
 به گزارش تچارت آنلاین و به نقل از فارس، حمید قدیمی  اظهار داشت: 50 درصد طلب صنعت ریخته‌گری به مطالبات از صنعت خودروسازی مربوط می‌شود و 50 درصد بقیه نیز به طلب از دولت اختصاص دارد.
 
وی توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تهاتری که بابت پول‌های بلوکه شده ایران در چین و هند صورت می‌گیرد، بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت خودروسازی از تولیدات این کشورها تأمین می‌شود و در نتیجه استفاده از قطعات داخلی و به تبع آن استفاده از ظرفیت صنعت ریخته‌گری کاهش یافته است.
 
دبیر انجمن ریخته‌گری ادامه داد: شرکت‌های خودروساز نیز ممکن است در پرداخت بدهی خود به قطعه‌سازان طوری عمل کنند که مبلغ قراردادهای قبلی پرداخت شود، اما این مسئله به قراردادهای جدید نیز تعمیم پیدا می‌کند و قعطه‌سازان طلب زیادی را بابت قراردادهای جدید از خودروسازان دارند.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر خودروسازان با مشکل فروش تولیداتشان در بازارهای داخلی و همچنین صادرات روبرو هستند و در این شرایط میزان فروش خودرو به اندازه میزان تولیدات افزایش نیافته است.
 
به گفته قدیمی، در شرایط فعلی خودروسازان بیشتر نیاز خود را به قطعات از طریق واردات تأمین می‌کنند که این مسئله در آمارهای گمرک دیده می‌شود.
 
وی ظرفیت فعال صنعت ریخته‌گری را بین 30 تا 40 درصد عنوان کرد و گفت: واردات قطعات باعث شده تا بخشی از ظرفیت صنعت ریخته‌گری غیر فعال شود.
برچسب ها: واردات ، تهاتر ، بلوکه
نام:
ایمیل:
* نظر: