کد خبر: ۱۲۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
دكتر حسين مهری در نشست مشترک مشاوران و رابطين امور مجلس سازمان های تابعه امور اقتصادي و دارايي كه به میزبانی بانک صنعت و معدن برگزار شد، اعلام داشت: اين بانك، نقش مهمي در ايجاد زيرساخت هاي توسعه اي و اشتغال پايدار در كشور داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، دکتر حسين مهري مدیرعامل این بانک در نشستي كه امروز چهارم شهريور ماه با حضور معاون حقوقی و امور مجلس و مشاوران وزارت امور اقتصادي و دارایی برگزار شد با تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري امام حسين (ع) و ياران با وفايش و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و با هنر و هفته دولت بيان داشت: بانك صنعت و معدن در تأمين اعتبار طرح هاي مختلف در حوزه توليد و طرح هاي زيرساختي كشور شامل نيروگاه ها به ظرفيت 7500 مگاوات، طرح هاي فولادي با ظرفيت 8 ميليون تن، احداث و تجهيز خطوط راه آهن، خريد 11 فروند هواپيما و تأمين مالي و تعميرات اساسي 25 فروند هواپيما، احداث چندين مجتمع پتروشيمي به ظرفيت 5 ميليون تن و طرح هاي آب شيرين كن در جنوب كشور به ظرفيت 350 هزار متر مكعب در روز و ايجاد و توسعه صنايع غذايي اقدامات مؤثري را به انجام رسانده است.
وي افزود: در شاخص هاي عملكردي بانك مانند مانده سپرده هاي چهارگانه، گشايش اعتبار ريالي، ضمانتنامه و پرداخت ها و وصولي ها نيز عموماً رشد بيش از 70 درصد را شاهد هستيم اما هدفگذاري ما براي تحقق جهش توليد، حصول رشد بيش از 100 درصدي در اين شاخص هاست.
مديرعامل بانك صنعت و معدن خاطرنشان ساخت: براي واگذاري اموال مازاد نيز فعاليت هاي مطلوبي صورت گرفته و شركت هايي مانند نخ خمين، كاغذ كارون و لاستيك پارس و را واگذار نموديم و سهام متعلق به بانك در شركت هاي سرمايه گذاري توسعه صنعت و تجارت، صندوق مالي توسعه تكنولوژي و سيمان مازندران نيز واگذار گرديد و در نظر داريم سه شركت باقيمانده را نيز واگذار كرده و بانك را به طور كامل از بنگاه داري خارج كنيم.
دكتر مهري تأكيد كرد: ادامه روند تشكيل این نشست ها و همفكري ها در راستای اتخاذ رویه های صحيح و هماهنگ برای پیشبرد اهداف مشترک بین بانك ها و وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان های تابعه با نمایند گان مجلس نقش حائز اهميتي داشته و سبب تسهيل در خدمت رساني به مردم خواهد شد.
در اين جلسه دكتر هادي قوامي معاون حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادي و دارایی اظهار داشت: هدف ما حفظ روحيه تلاش جمعي بين خدمتگذاران مردم و مسؤلان است و قطعاً نتايج مطلوب كه حداكثر كردن رضايت مردم است با تكيه بر عملگرايي به دست مي آيد.
وي عنوان داشت: نمايندگان، مسؤلان و مديران در هر پست و سمتي كه باشند، بازتاب دهندگان خواسته هاي مردم به نهادهاي اجرايي هستند و نهادهايي مانند بانك صنعت و معدن در ايجاد فرصت هاي برابر در تمام نقاط كشور جايگاه ويژه اي دارند و اين بانك اقدامات قابل تقدير و تأملي را به انجام رسانده است.
دكتر قوامي يادآور شد: براي ايجاد مطلوبيت بيشتر در بخش هاي اقتصادي بايد بر اهداف داراي اولويت تمركز كنيم، اسير بوروكراسي اداري نشويم و از هدر رفت منابع جلوگيري كنيم تا اين منابع به سمت توليد بيشتر و حل معضل بيكاري و تورم سوق داده شود.
وي تصريح كرد: بانك هاي توسعه اي براي افزايش سرمايه خود نيازمند منابع دولتي هستند تا با راه اندازي بنگاه هاي كوچك اقتصادي در كنار بنگاه هاي بزرگ، موتور اقتصاد را به حركت درآورند.
شایان ذکر است در این جلسه، در خصوص راهکارهای تعامل و همکاری بیشتر بین مشاوران امور مجلس، بانک ها و دیگر سازمان های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: