کد خبر: ۱۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد؛
اراک - فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری که با جعل عنوان مأموران پلیس راهور کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران گفت: با اعلام گزارش‌هایی از کلاهبرداری افرادی که خود را به عنوان مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی می‌کردند، بررسی تخصصی موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که این افراد بعد از درج فروش کالای خود در سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی چون دیوار، تماسی از فردی که خود را مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی معرفی می‌کرده، داشته و با راهنمایی این فرد و همدست دیگرش، برای دریافت وجه به دستگاه خودپراز هدایت می‌شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با وجود هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر عدم نیاز مراجعه شهروندان برای دریافت وجه نقد به دستگاه‌های خودپرداز، مالباختگان بدون توجه به این هشدارها، گرفتار چرب زبانی مخاطب تلفنی خود شده و بعد از رفتن به پای دستگاه خودپرداز و انجام مواردی که فرد مخاطب از آنها درخواست می‌کرده، متوجه برداشت از حساب خود می‌شدند.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به تمهیدات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی در رسیدگی به این پرونده گفت: با بررسی‌های مأموران انتظامی، سرانجام سرنخ‌هایی از اعضای سابقه‌دار یک باند کلاهبرداری که در استان البرز سکونت داشتند به دست آمد.

وی ادامه داد: با اخذ نیابت قضائی تیمی از مأموران پلیس آگاهی استان برای دستگیری اعضای این باند به استان البرز اعزام شدند و در عملیات‌هایی جداگانه هر سه نفر اعضای این باند کلاهبرداری شامل دو مرد و یک زن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در بررسی سوابق این افراد مشخص شد که آنها دارای سوابق متعدد کیفری بوده و دو نفر از آنان به دلیل جرایم ارتکابی دیگر، تحت تعقیب پلیس هستند.

سردار مفخمی شهرستانی بیان کرد: دستگیر شدگان در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس به ۲۲ فقره کلاهبرداری به مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از متقاضیان فروش کالا در سایت و اپلیکیشن‌های اینترنتی در سراسر کشور با جعل عنوان مأمور پلیس و هدایت آنان به دستگاه‌های خودپرداز اعتراف کرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار