کد خبر: ۱۲۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان؛
حجت الاسلام «شاد اذعان» گفت: یکی از راز‌های ماندگاری قصه پاسداری سیدالشهداء (ع)، عمل به عهدالله می‌باشد.

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «ابوذر شاد» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) شهرستان دشتستان، در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: یکی از راز‌های ماندگاری قصه پاسداری سیدالشهداء (ع)، عمل به عهدالله می‌باشد و امام صادق (ع) درشأن امام حسین (ع) می‌فرماید: من گواهی می‌دهم که تو به عهدت با خدا وفا کرده و در راه خدا مجاهدت کردی تا به درجه رفیع شهادت نائل شدید.

وی گفت: اگر ما کلمه عهدالله را از منظر قرآن مورد عنایت قرار دهیم خواهیم دید که خداوند در پنج جای قرآن به عهدالله اشاره نموده و کلمه عهد در قرآن ۳۵ مرتبه ذکر شده، که تأمل در این آیات، ما را به عمق معنای عهدالله می‌رساند.

نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) افزود: مفسرین مراد از عهدالله را همان عهد ازلی و پیمان تکوینی که خداوند در عالم الست با بندگان خود داشته، می‌دانند و در آنجا همه انسان‌ها به ربوبیت خدا به ولایت الهی اقرار نمودند و حتی انسان‌های شقی هم به این مهم اقرار نمودند، اما اقرار آن‌ها صرفاٌ لفظی و ظاهری بوده است.

وی اضافه کرد: آثاری که قرآن برای عاملین به عهدالله ذکر می‌کند این است که می‌فرماید؛ این‌ها به فوز عظیم و به سعادت ابدی دست پیدا می‌کنند و کسانی که به عهدالله عمل نمی‌کنند هیچ بهره‌ای از آخرت ندارند و خداوند آن‌ها را مورد لعنت قرار داده و در قیامت به آن‌ها نظر رحمت ندارد.

حجت الاسلام ابوذر شاد تصریح کرد: حتی در لحظه آخر تلقین، میت را مورد سوال قرار می‌دهند که آیا تو بر عهد خود باقی هستی یا نه؟

وی در پایان ادامه داد: خداوند فرمود: «کان عهدالله مسئولا»، لذا ما باید آمادگی داشته باشیم که نسبت به عهدالله در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم و امام حسین (ع) به عهدالله عمل کرد و به همین دلیل، قصه پاسداری او در تاریخ ماندگار شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار