کد خبر: ۱۲۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
گروه استان‌ها ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هم‌اکنون کارگران ایرانی با ویزای توریستی با مدت‌های محدودیت به عراق رفته و عوارضی نیز از آنان گرفته شده که امیدواریم ویزای کار به کارگران ایرانی داده شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، خالد جعفری عصر امروز در جلسه فعالان بخش خصوصی با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور که در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه انسجام خاصی در رأس آموزش‌های مهارتی در استان به‌وجود آمده است، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه ثبت آموزش‌های مهارتی مختلف در ادارات با محوریت سازمان فنی‌وحرفه‌ای اقدامی مثب بود.

وی با بیان اینکه ارتباط با بخش غیردولتی همچون اتاق بازرگانی، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف سبب نیازسنجی هدفمند، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال می‌شود، افزود: سند توسعه اشتغال و مهارت استان بررسی و قرار است بازنگری و ایرادات برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به سفر سال گذشته استاندار به سلیمانیه عراق و درخواست صدور ویزای کار برای استان تصریح کرد: اخیراً نیز پیگیری‌های لازم از طریق کونسولگری انجام شده و تحقق آن زمانی امکان‌پذیر بوده که آموزش‌های مهارتی استاندارد و جایگاه خاص خود را در کردستان پیدا کند.

وی اذعان کرد: هم‌اکنون کارگران ایرانی با ویزای توریستی با مدت‌های محدودیت به عراق رفته و اخیراً عوارضی نیز از آنان گرفته می‌شود.

جعفری عناون کرد: متأسفانه تعداد زیادی از مرزنشینان استان کردستان نتوانسته از مزایای مرزنشینی استفاده کرده و امیدواریم صدور ویزای کار مورد موافقت قرار گرفته تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

انتهای پیام/486/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار