کد خبر: ۱۲۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛
وزیر ارتباطات گفت: در دسترسی به خدمات پهن‌باند ثابت تعداد کاربران ایران از ۱۱ میلیون به ۷۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امشب ۵ شهریور ماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به بررسی عملکرد وزارتخانه متبوع خود پرداخت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در ۷ سال اخیر جمهوری اسلامی ایران به گواهی سازمان جهانی مخابرات ،طی دو سال متوالی دومین مقام در نرخ رشد توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به خود اختصاص داده است گفت: در دسترسی به خدمات پهن‌باند ثابت تعداد کاربران ایران از ۱۱ میلیون به ۷۳ میلیون نفر رسیده است.

او با اشاره به اینکه نزدیک ۶ هزار استارت‌آپ ، ۳۵ هزار محصول ایرانی را در فضای مجازی ارائه می‌کنند افزود: این آمار در سال ۹۲ زیر ۱۰۰ مورد بود، اشتغال مستقیم این بخش بیش از ۲۰۰ هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از یک و نیم میلیون نفر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: سهم محتوای فارسی با رشد ۲ برابری روبرو شده است، زبان فارسی در وب با رشدی که صورت گرفته از مقام یازدهم به مقام پنجم رسیده است، تولید محتوای ایرانی در فضای مجازی رشد قابل توجهی یافته است .

او اظهار کرد: بخش اعظمی از بخش های زیرساختی شبکه ملی اطلاعات به سرانجام رسیده است و با دستور رهبر انقلاب ما بقیه کارها سرعت گرفته است.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار