کد خبر: ۱۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷
معاون اول رئیس جمهور با اعلام اینکه دولت برای توسعه صنعت آب و برق اهتمام ویژه ای دارد، خواستار بررسی راهکارهای تامین اعتبارات مورد نیاز این بخش و حل مشکل بدهی های آن شد.
به گزارش تچارت آنلاین و به نقل ازمهر، اسحاق جهانگیری عصر امروز (شنبه) در جلسه بررسی طرح‌های کلیدی وزارت نیرو، ضرورت تامین مالی برای اجرای پروژه‌های مهم این وزارتخانه را مورد تاکید قرار داد و خواستار بررسی راهکارهای تامین اعتبارات مورد نیاز و حل مشکل بدهی‌های وزارت نیرو توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شد.
 
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت برای توسعه صنعت آب و برق کشور اهتمام ویژه دارد گفت: طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های مرتبط با توسعه صنعت برق جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی است و دولت برای اجرای این برنامه‌ها اهتمام ویژه دارد.
 
جهانگیری افزود با اشاره به گزارشات ارائه شده مبنی بر کاهش تراز تولید برق در سال های آتی، اتخاذ تدابیر لازم و چاره اندیشی برای توسعه صنعت برق در کشور را امری ضروری قلمداد و خاطر نشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، برنامه‌ریزی دقیقی برای توسعه صنعت برق داشته باشیم و از هم‌اکنون برای سال های آینده پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.
 
در این جلسه که وزیر نیرو، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی و مشاور اقتصادی رئیس جمهور نیز حضور داشتند، گزارشی از طرح‌های کلیدی صنعت آب و برق کشور توسط نماینده وزارت نیرو ارائه شد و ضمن اشاره به پیشرفت این طرح‌ها، مشکلات و موانع پیش روی اجرای پروژه‌های مذکور مطرح شد و پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر شد جلسه‌ای برای دستیابی به راهکارهایی جهت حل مشکلات بودجه‌ای وزارت نیرو و تامین اعتبارات مورد نیاز، با حضور دستگاه‌های ذیربط تشکیل شود.
 
همچنین افزایش تولید، انتقال و توزیع برق، تولید همزمان آب و برق در سواحل جنوب، کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌ها، آبرسانی به روستاها و شهرهای دارای تنش آبی و تکمیل فاضلاب شهرهای دارای بحران از جمله طرح‌های کلیدی وزارت نیرو بود که در این نشست در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت.

برچسب ها: بدهی ، آب ، برق
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار