کد خبر: ۱۲۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، عدالت اقتصادی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی منتهی به اقتصاد کرامتی را یکی از اهداف نمایندگان مجلس یازدهم دانست و خاطرنشان کرد: باید شأن و کرامت انسانی حفظ‌شده و زدودن فقر از جامعه صورت بگیرد، امروز اقتصاد کرامتی، ایدئولوژی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علی آذری صبح امروز در جلسه شورای اداری قوچان به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: مردم نیاز دارند سیره شهیدان رجایی و باهنر بازگشته و دوباره در جامعه احیا شود.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات رخ‌داده در زمینه تعطیلی و رکود کارخانه «آساک دوچرخ» و مشکلات به وجود آمده برای این واحد تولید-صنعتی توسط مدیرعامل آن، گفت: شکایتی به دیوان محاسبات کشور ارسال و نسبت به نحوه واگذاری این کارخانه در سال‌های ۸۲ و ۸۳ ایراداتی واردشده است تا این مسئله توسط دیوان موردبررسی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نسبت به برنده شدن مالک فعلی این کارخانه و اینکه مزایده به اهلیت به‌دست‌آمده ابهاماتی وجود داشته است و نشان از آن دارد ظلم مشخصی به مردم قوچان وارد شده و با نازل‌ترین و ظالمانه‌ترین قیمت یعنی ۱۲۰ میلیون تومان واگذار شده بود.

بررسی فسادهای مدیرعامل آساک دوچرخ

آذری با اشاره به ارسال شکایت‌نامه‌ای در این زمینه به رئیس قوه قضائیه و ذکر تمام عناوین مجرمانه مالک این کارخانه و همچنین ارسال شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مدیریت این واحد تولیدی در پی پاسخ دیوان محاسبات کشور به مسئله شکایت، در حال حاضر به‌صورت موقت به دستگاه قضایی واگذارشده است و به مالک و مدیرعامل این کارخانه هم توصیه می‌شود که کارخانه را با مذاکره به مردم قوچان واگذار کند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که اگر این کارخانه از دست مالک آن گرفته شود قطعاً فسادهای دیگر وی نیز موردبررسی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: مدیرعامل و مالک این واحد تولیدی باعث شده کارخانه‌های دیگری از معرکه تولید خارج شوند.

پیاده‌سازی اقتصادی مقاومتی منتهی به اقتصاد کرامتی از اهداف مجلس یازدهم است

وی عدالت اقتصادی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی منتهی به اقتصاد کرامتی را یکی از اهداف نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید شأن و کرامت انسانی حفظ‌شده و زدودن فقر از جامعه صورت بگیرد، امروز اقتصاد کرامتی، ایدئولوژی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

آذری با یادآوری این مطلب که اگر امروز در زمینه فرهنگ، ضعفی وجود دارد به دلیل آن است که دشمن یک مرز و تهدید اقتصادی را برای ما ترسیم کرده است، بیان کرد: باید برای توسعه قوچان به دنبال اتحاد و مشارکت بود که طرح‌های کاربردی و راهبردی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید کنار زدن سایه سیاست را در دستور کار خود قرار بدهند، تصریح کرد: باید خام فروشی در این شهرستان از بین برود و سرمایه‌گذار نیز به‌نحوی‌که احساس امنیت داشته باشد در قوچان حضور پیدا کند.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۳ پروژه عمرانی بااعتبار ۱۴۱ میلیارد تومان در قوچان

فرماندار قوچان هم در این جلسه با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۱۲۳ پروژه عمرانی بااعتبار ۱۴۱ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان در این شهرستان همزمان با هفته دولت، گفت: ۸۵ پروژه با هزینه ۳۰۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون ریال در این هفته به بهره‌برداری رسیده و ۳۸ پروژه بااعتبار هزار و ۱۰۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کلنگ زنی خواهد شد.

هادی رجایی نیا بیان کرد: کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین بااعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال و احداث کارخانه نوشیدنی‌های میوه‌ای در شهرک صنعتی شماره ۲ بااعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال نیز همزمان با هفته دولت در این شهرستان کلنگ زنی شد.

وی بابیان اینکه مراسم‌های دهه اول محرم در این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام بوده و بیشتر مناطق شهری رعایت خوبی در این زمینه داشته‌اند، تصریح کرد: متأسفانه در تعدادی از روستاها این رعایت انجام‌نشده بود که تذکرات لازم داده شد و انتظار می‌رود در مراسم‌های باقی‌مانده رعایت صورت بگیرد.

فرماندار قوچان با اشاره به فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور در این شهرستان بر اساس شرایط مدنظر ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا است، افزود: طی یک هفته اخیر شرایط در قوچان کنترل‌شده اما این بدان معنا نبوده که شرایط عادی است و هرلحظه ممکن است شرایط بازگردد چون شکننده است.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار