کد خبر: ۱۲۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵
عضو پارلمان عراق تاکید کرد عراق هیچ گاه درخواستی برای حضور نیروهای رزمی زمینی آمریکا در عراق را مطرح نکرده بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که حضور نظامیان آمریکایی در عراق به دلیل غفلت عراقی‌ها صورت گرفت.

«حسن شاکر» در گفت‌وگو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» با بیان اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یا غیر او حق تعیین زمان برای خروج نیروهایش از عراق را ندارد، گفت: «این ملت، پارلمان و دولت عراق هستند که سقف زمانی تعیین می‌کنند  به خصوص که پارلمان عراق تصمیم اخراج نظامیان بیگانه را با حمایت ملت تصویب کرد و تظاهرات‌های مردمی بهترین گواه این مسئله است».

او با بیان اینکه نیروهای آمریکایی به سه سال زمان برای خروج از عراق نیاز ندارند، گفت: «شمار نیروهای آمریکایی در عراق در حال حاضر به سه هزار نظامی رزمی می‌رسد و کشور ما نیازی به حضور نیروهای  زمینی خارجی ندارد».

عضو پارلمان عراق با تاکید بر اینکه هیچ نخست وزیری درخواست حضور نظامیان آمریکایی در عراق را نداده بود، گفت: درخواست عراق، دریافت کمک لجستیک و اطلاعاتی بوده و حضور این نیروها در سایه غفلت و بدون اطلاع مردم و پارلمان صورت گرفته است».

شاکر با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی در عراق هیچ چتر حمایتی قانونی ندارند و هیچ درخواستی از سوی عراق برای حضور نیروهای زمینی خارجی در عراق صادر نشده بود، گفت: «ما از نخست وزیر در سفرش اخیرش به واشنگتن خواستیم جدول زمانی برای حضور نیروهای آمریکایی تعیین کند».

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار