کد خبر: ۱۲۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸
سخنگو و مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهر مشهد با اشاره به اینکه بیش از نیمی از تماس‌هایی که با آتش‌نشانی مشهد گرفته می‌شود غیر مرتبط است، گفت: از 13 هزار و 788 تماس گرفته‌شده، 6 هزار و 437 مورد مزاحمی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، آتشیار رضا حیدری افزود: بر اساس استخراج و پالایش دیتاهای آماری توسط کارشناسان گروه برنامه‌ریزی سازمان آتش‌نشانی مشهد در هفته گذشته، از مورخه سی‌ام مردادماه تا پنجم شهریورماه ، 13 هزار و788 تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد برقرارشده که از این تعداد تماس 6437 تماس آن مزاحمی و غیر مرتبط بوده است.

سخنگوی آتش‌نشانی مشهد با اشاره به انجام 412 مأموریت توسط آتش‌نشانان انجام‌شده در یک هفته گذشته، اظهار کرد: از مجموع مأموریت‌های انجام‌شده 158 مورد  اطفای حریق و 254 مأموریت نیز امداد و نجات و خدمات ایمنی انجام‌شده است، به‌طوری‌که در این مأموریت‌ها هزار و 620 آتش‌نشان با 536 خودروی سبک و سنگین به این مأموریت‌ها اعزام شدند.

وی تأکید کرد ؛ این آمار نشان می‌دهد که درمجموع مأموریت‌های حریق و حوادث خوشبختانه نسبت به هفته قبل با کاهش مأموریت‌ها روبرو بوده‌ایم و به تفکیک در حوزه آتش‌سوزی‌ها اکثرعملیات ها همچون هفته‌های قبل مربوط به مهار آتش‌سوزی خاروخاشاک به‌واسطه گرمای نسبی هوا در سطح شهر و حومه مشهد بوده و همچنین در حوزه حوادث نیز ، فراوانی مأموریت‌های امدادی ، نجات افراد از آسانسورها همچنان در صدر عملیات‌های امداد و نجات در این سازمان قرار داشته است.

حیدری با اشاره به بازدیدهایی روزانه و مستمر پیشگیرانه از684  واحد توسط کارشناسان اداره آموزش و پیشگیری سازمان ابراز کرد: در طی یک هفته گذشته یک‌میلیون 380 هزار و 535 مترمربع کنترل ایمنی ساختمان‌های در حال احداث و یا تکمیل‌شده، مسکونی، تجاری ،اداری و مراکز درمانی توسط همکاران اداره پیشگیری و نظارت سازمان انجام‌شده است که در این خصوص رشد محسوسی نسبت به هفته‌های گذشته نشان می‌دهد.

سخنگوی آتش‌نشانی مشهد یادآور شد: عملیات ضدعفونی اماکن روباز برگزاری عزاداری دهه اول محرم  برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به‌صورت روزانه توسط آتش‌نشانان مستقر در 51 ایستگاه عملیاتی و آتش‌نشانان داوطلب مردمی تحت نظارت آتش‌نشانی مشهد انجام‌شده است.

انتهای پیام/ 70042

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار