کد خبر: ۱۲۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
گروه استان‌ها- در ادامه مراسم عزاداری مردم متدین و ارادتمند به سید و سالار شهیدان(ع)، نمازظهر تاسوعای حسینی با حضور سوگواران با رعایت پروتکل‌ بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در بوشهر اقامه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مراسم سوگواری و عزاداری تاسوعای حسینی ظهرامروز با رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شهرها و روستاهای شهرستان 10 گانه استان بوشهر با شکوه خاصی برگزار شد.

عزاداران و سوگواران حسینی با پوشش ماسک و استفاده از مواد ضدعفونی کننده در مراسم تاسوعا شرکت کردند و از این طریق ارادت خود را به خاندان ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

در مراسمی که در امام‌زاده عبدالمهیمن (ع) بوشهر برگزار شد امام جمعه موقت این شهر با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و با تاکید بر الگو پذیری از آموزه‌های حماسه شهدای دشت کربلا اظهار داشت: ولایت‌پذیری یکی از ویژگی‌های حماسه‌سازان قیام عاشورا بود که حضرت عباس(س) با ولایت پذیری خود در نهضت عاشورا مسیر حرکت امام حسین(ع) را بر همه روشن کرد.

حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی با تاکید بر شناخت صحیح و افزایش معرفت نسبت به نهضت عاشورا گفت: باید از شهدای دشت کربلا درس و الگو در راستای مقابله با مستکبران و ظالمان بگیرم تا در این عرصه با مقاومت و ایستادگی به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با تاکید با افزایش بصیرت در دشمن‌شناسی تصریح کرد: یکی از آموزه‌های مهم قیام عاشورا دشمن شناسی است که ملت ایران این مهم را از ماه محرم و صفر آموخته است.

در این آیین یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ضمن قرائت زیارت حضرت عباس(ع) به مرثیه سرایی پرداخت.

این برنامه و مراسم که به صورت زنده از شبکه‌های اجتماعی و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شد مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این مراسم با حفظ شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی، نماز ظهر تاسوعای حسینی را به امامت امام جمعه موقت بوشهر در محوطه و فضای باز امام‌‌زاده عبدالمهیمن(ع) اقامه کردند.

حضور نوجوانان و جوانان  بوشهری در صفوف نماز تاسوعای حسینی از نکات قابل توجه این آیین بود.

انتهای پیام/190/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار