کد خبر: ۱۳۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
شیراز- عزاداران شیرازی نماز ظهر عاشورا را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز سراسر استان فارس و شهر شیراز غرق در ماتم و عزای حسینی بود. همه از پیر و جوان گرفته خودشان را به هیئت‌های مذهبی رساندند تا در غم شهادت سالار و سرور شهیدان به عزاداری بپردازند.

هیئت‌های مذهبی در فضاهای باز مراسم عزاداری را برپا کردند و حالا همه شهر یکپارچه عاشورایی شده است. هرکسی به طریقی این ساعات پرغم واندوه را سپری کرد. یکی تا حرم خود را رساند، یکی با خواندن زیارت و برخی دیگر نیز در هیأت هایی که از کوچه می‌گذشتند با اشک چشم عزاداران را همراهی می‌کردند.

برخی در بیمارستان‌ها و منازل از طریق مجازی به فرازهای زیارت عاشورا و دعای علقمه و نوای مداحی گوش دل سپردند. حالا وقت نماز نزدیک است، جمع عزاداران اندک اندک می رسند و همه نماز ظهر عاشورا را در مساجد و خیابان‌های شیراز برپا می‌کنند.

کرونا از شور عزاداران نکاسته است، سختی نفس کشیدن از پشت ماسک نیز باعث نشد که عزاداران این روزها را با شور کمتری برگزار کنند. گرمای هوا، تنفس سنگین زیرماسک، رعایت فاصله هیچکدام جلودار نمازگزاران نبود وقتی نماز عاشقانه حسین (ع) و یارانش را در ظهر عاشورا در چکاچک شمشیر و میدان نبرد تصور می‌کردند.

نماز ظهر عاشورا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد تا عزاداران حسینی، عزاداری دهه محرم را با شکوه، شور و شعور غیر قابل وصفی برپا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار