کد خبر: ۱۳۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
یاسوج- مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع تامین آب مشکل آبرسانی به دیشموک است.

به گزارش خبرنگار مهر، فیض الله پاسره ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در دیشموک مشکلی در بخش زیرساخت و کار عمرانی نبوده و آنچه مشکل سازی می‌شود، همان نبود منابع پایدار و قابل اتکای آب است.

پاسره تصریح کرد: در این منطقه مشکل اصلی همان نبود منبع تأمین آب پایدار است. همه زیرساخت‌ها فراهم شده است. (روستایی که باید آب آن از منطقه دورتر و در ۵۰ کیلومتری با چند ایستگاه پمپاژ تأمین شود، طبیعی است که آب پایدار نداشته باشد.

وی با اشاره به شرایط جغرافیایی خاص استان، اظهار کرد: البته همین مانع بزرگ هم بهانه نشده و ما تمام تلاشمان را برای رساندن آب به مردم نجیب و عزیز این دیار کرده و می‌کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: در برخی نقاط استان به واسطه پراکندگی جمعیت و البته نبود تأمین آب پایدار عملاً امکان تأمین آب پایدار برای مردم نیست.

پاسره ابراز داشت: با این وجود اما ما بیکار ننشستیم و با همین شرایط بودجه‌ای و درآمدها در همه مناطق شهری و روستایی پروژه‌هایی را در دست اجرا و تمام شده داریم.

وی تصریح کرد: در منطقه دیشموک که هم دغدغه برخی رسانه‌ها بود و هم اخیراً امام جمعه محترم آن نیز انتقاداتی داشته‌اند، ۴۷ روستا با ۲۹۰۰ مشترک آب داریم که توسط ۳ حلقه چاه عمیق و یک دهنه چشمه و با ایجاد ۲۸۰ کیلومتر لوله گذاری آبرسانی می‌شود. شهر دیشموک نیز با دو حلقه چاه عمیق آبرسانی می‌شود.

پاسره ابراز داشت: مجتمع آبرسانی اسفندان شامل ۸ روستا تا نزدیکی رودخانه سمه را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع آبرسانی درغک آب ۴ روستا، مجتمع آبرسانی لیراب تنگ تی آب ۶ روستا، مجتمع آبرسانی ده قاضی و ده احمد نیز با یک حلقه چاه، ۲۹ روستا را تحت پوشش دارد. برای شهر دیشموک نیز اخیراً چاهی به عمق ۱۷۰ متر حفاری شده که برای تجهیز، راه اندازی و انتقال آن به ۱۵ میلیارد ریال نیاز است که دنبال تأمین آن هستیم.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص راه اندازی مدیریت امور آب و فاضلاب در این منطقه، گفت: شرکت‌های شهری و روستایی از ماه آغازین سال جاری ادغام شده‌اند، در همه مناطق به دنبال فعال کردن مدیریت امور آب هستیم.

وی افزود: افتتاح یک اداره بدون امکانات و فاقد توان اجرایی هیچ سودی که ندارد هیچ، مردم را هم بدبین می‌کند پس باید اجازه داد در این زمینه نیز شروع مدیریت امور با حداقل امکانات لازم باشد.

پاسره رسیدگی بیشتر به مردم را یک ضرورت دانست که باید مرتباً در دستور کار باشد و تصریح کرد: این خدمات انجام شده در مناطق سخت گذر و دارای چالش‌های خاص جغرافیایی که در قبل از انقلاب اصلاً اعتقادی به آن نبود بی شک خدمات نظام و دولت است که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید گفته شود و انتظار از هر مسئولی نیز همین است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: در کنار گفتن مشکلات و پیگیری خواست مردم، انتظار می‌رود خدمات هم گفته شود تا مردم خدای ناکرده از خدمات انقلاب و نظام دلسرد نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار