کد خبر: ۱۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
به گزارش تجارت آنلاين، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در جلسه اخیری با مدیران عامل مناطق آزاد تاکید شد خود را برای پذیرش و میزبانی از موج اول سرمایه‌گذاران خارجی در تمامی حوزه‌های اقتصادی، آماده کنند.

اکبر ترکان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مناطق آزاد سعی می‌کنند به هویت تولید و صادرات تغییر رویه دهند چراکه در واقع نگاه صنعتی در مناطق آزاد با رویکرد تولید و صادرات محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موج استقبال از سرمایه گذاران برای همکاری اقتصادی و صنعتی شکل جدیدی به خود خواهد گرفت، گفت: مناطق آزاد با پذیرش موج اول سرمایه گذاران امکان ورود آنها را در سایر بخش های سرمایه گذاری داخل کشور فراهم می کنند که این موضوع موجب تقویت، توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهد شد.

مشاور رییس جمهور با بیان اینکه مأموریت‌های مناطق آزاد در راستای برنامه‌های «اقتصاد مقاومتی»، طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید عملی شود تا این مناطق چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورند، گفت: تسهیل تولید، توسعه‌ صادرات، انتقال فناوری‌های پیشرفته و تأمین نیازهای کشور از مأموریت‌های مناطق آزاد در اقتصاد مقاومتی است که باید در این راستا حرکت کرد.

انتقاد از منتقدان کار من نیست

ترکان همچنین در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ اظهار نظری در خصوص منتقدان توافق هسته ای یا بیانیه لوزان نداشته ام و در واقع انتقاد از منتقدان کار من نیست، تصریح کرد: در واقع مطالب منتشره از سوی اینجانب درباره منتقدان توافق هسته ای کذب محض است و هنوز اظهار نظری در این خصوص نداشته ام.

وی گفت: هنوز برای اظهار نظر نهایی در خصوص توافق زود است و انتشار چنین مطالبی باعث می شود جو رسانه ای به هم بریزد و معیار و مبنای اصلی اظهار نظرها در خصوص توافق هسته ای باید بر اساس بیانات و منویات مقام معظم رهبری باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار