کد خبر: ۱۳۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کریمی مطرح کرد
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر یادگیرنده در دنیا با شیوع کرونا با تعطیلی مراکز آموزشی رو به رو شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا کریمی در روز دوم از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور حضور یافت و درباره آخرین وضعیت بازگشایی مدارس در کشورهای جهان پرداخت و گفت: ۹۱ درصد یادگیرندگان در ۱۹۰ کشور در دنیا که در مجموع بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر می شوند، با شیوع کرونا با تعطیلی مراکز آموزشی روبرو شدند.

وی ادامه داد: در دنیا شاهد وضعیت های مختلف سال تحصیلی هستیم و برخی در تعطیلات به سر می برند و برخی وسط سال نحصیلی اشان هست. کشورهایی مثل ایران هستند که در حال حاضر در تعطیلی سال تحصیلی ربه سر می برند. برخی مدارس شان از ژانویه شروع شده که برخی مدارس شان بسته و برخی با رعایت پروتکل ها باز هستند. ۳۴ درصد مدارس اکنون بسته هستند و آموزش را از منازل دنبال می کنند. برخی کشورها هم هستند که مدارسشان در برخی مناطق و ایالت هایشان فعال و برخی تعطیل هستند. بیش از ۷۰ میلیون دانش آموز در گروه چهارم قرار می گیرند.

وی بیان کرد: تحقیقات نشان داده برخی دانش آموزان دنیا یک سوم آموزش ها را دریافت کرده و ضربه خورده اند. توجه به رفاه دانش آموزان، قدردانی از معلمان، توجه به آموزش های فنی و حرفه ای، توجه به تکنولوژی های آموزشی از جمله این ویژگی ها هستند.

تکمیل می شود…

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار