کد خبر: ۱۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
طبق تازه‌ترین آمارهای «فارس من» طی یک هفته اخیر، کمپین‌های ثبت شده در این سامانه بیش از 127 هزار بار امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در هفته منتهی به ۱۲ شهریورماه، مخاطبان «فارس من» برای رفع دغدغه‌های خود مطالباتی را به ثبت‌ رسانده‌اند که تا به امروز ۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۶۸۷ سوژه به امضاء رسیده که از این تعداد بیش از ۱۲۷ هزار امضاء به هفته اخیر اختصاص دارد. 

آمار فارس من در هفته گذشته

  کمپین‌های شما سوژه‌های بالای 50 امضاء حامیان تازه فارس من  اعضای جدید فارس من نظرات جدید
سوژه ۴۵۴ ۱۶۱ ۱۲۷۶۵۱ ۳۵۱۴۸ ۲۰۶۴۸
ملی ۴۱۵ ۱۵۲
استان ۳۹ ۹

لازم به ذکر است که در هفته اخیر داغ‌ترین مطالبات «فارس من» مربوط به مطالبه بیش از 52 هزار امضایی بورسی‌ها از قوه قضاییه  است که در کمتر از چند ساعت رکوردشکنی کرد.

 

سوژه دیگر درباره رفع ممنوعیت انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل است که این کمپین هم در طی چند ساعت ۵۰۰ حامی را از آن خود کرد. اینترنت رایگان برای آموزش مجازی برنامه شاد، کاهش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در ایام کرونا و کمبود داروی بیماران گوارشی مزمن نیز از پرامضاترین سوژه‌های «فارس من» در طی هفته گذشته است.

 

جدول زیر نشان‌دهنده کمپین‌هایی است که طی چند روز توانسته بیش از ۱۰۰ حامی به دست آورد:

سوژه حامیان
آقای رئیسی به داد سهامداران بازار بورس برسید ۵۲۳۱۳
دستکاری بازار بورس و دلزدگی سهامداران ۲۹۰
شورایی برای نظارت در بورس شکل گیرد ۱۲۲
قیمت کارخانه‌ای خودروها را افزایش ندهید ۱۱۵
درخواست تعطیلی مدارس به مدت یک سال  ۱۱۱
مسؤولان فکری برای وجود سلاح در شادگان کنند ۱۱۷
رفع ممنوعیت انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل ۵۴۸
لزوم حمایت‌های مالی و توسعه خدمات درمان ناباروری ۱۰۵
انتقاد اهالی جنوب کرمان به انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل‌رود ۱۸۶
مشکل فروشندگان اینترنتی جزیره قشم را حل کنید ۱۲۶
مراسم پیاده‌روی اربعین برگزار شود ۱۸۹
تدبیری برای حل مشکل گرانی خودرو اندیشیده شود ۱۲۳
داروهای بیماران گوارشی مزمن نایاب شد ۲۸۱
گرانی رهن و اجاره مسکن مهار شود ۱۰۸
لزوم کاهش شهریه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در ایام کرونا ۴۵۸
چرا اینترنت برنامه «شاد» رایگان نیست؟ ۱۰۵

گفتنی است؛ روز گذشته کمتر از چند ساعت کمپینی با امضاء بیش از ۵۲۳۱۳ به ثبت رسید که سهامداران نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی و ناهماهنگی‌های موجود در بازار سرمایه ابراز نارضایتی کرده و خواستار رفع این مشکل از سوی دستگاه قضا شدند.

 

همچنین اواخر هفته گذشته ما شاهد دغدغه دانشجویان خارج از کشور برای لغو ممنوعیت انتقال‌شان و تعدیل شرط انتقال برای همه دانشجویان برای گذراندن واحدهای درسی از ۷۲ به ۳۶ واحد بوده‌ایم. 

 

از سوی دیگر دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی داخل کشور نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی و اینکه دانشجویان هیچ گونه استفاده‌ای از امکانات دانشگاهی نداشته‌اند، خواستار کاهش شهریه شده‌اند.

 

نکته دیگری که در لابه لای سوژه‌ها به چشم می‌خورد نگرانی‌های والدین و دانش‌آموزان با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی جدید از هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌ها برای تأمین اینترنت کلاس‌های مجازی است به همین دلیل خواهان ایجاد عدالت آموزش و رایگان شدن اینترنت شاد هستند.

 

ناگفته نماند سوژه‌ای تأثربرانگیز هم در خصوص بیمارانی که علاوه بر تحمل درد باید به فکر تأمین هزینه‌های سنگین داروهای خارجی و ایرانی باشند، در «فارس من» به ثبت رسیده که متأسفانه دردی به دردشان افزوده که آن کمبود داروی گوارشی مزمن التهابی روده است. این بیماران از خبرنگاران فارس خواسته‌اند که صدای‌شان را به گوش سازمان غذا و دارو برسانند.


و در نهایت باز هم  ثبت یک مطالبه استانی و انتقاد مردمان استان کرمان از بی‌توجهی مسؤولان که با اجرای طرح‌های انتقال آب بر مشکلات زیست محیطی و کم‌آبی این استان دامن‌ زده‌اند.

 

کمپین‌هایی که به آنها اشاره شد امضاهایشان همچنان روند صعودی دارد و خبرنگاران هم شبانه روز پیگیر مطالبات و سوژه‌های شما از مسئولین هستند.

 

انتهای پیام/ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار