کد خبر: ۱۳۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

به گزارش شفاف، شرکت انویدیا شب گذشت طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. این مجموعه ابتدا کارت گرافیک RTX 3080 را به بینندگان معرفی کرد و با نمایش قدرت آن توجه کاربران سراسر جهان را به خود جلب کرد. اما این پایان مراسم معرفی کارت گرافیک‌ها نبود و انویدیا با به نمایش گذاشتن RTX 3090 طرفداران خود را حیرت‌زده کرد.

در حالی که کارت گرافیک RTX 3080 با حافظه GFFR6X ده گیگابایتی به بازار خواهد آمد، شرکت سازنده وعده داده که RTX 3090 تصاویر را با کیفیت 8K و شصت فریم بر ثانیه رندرگیری خواهد کرد. پرچمدار جدید شرکت انویدیا شباهت بسیاری به سری کارت گرافیک‌های Titan دارد و قرار شده در تاریخ ۲۴ سپتامبر با قیمت ۱۴۹۹ دلار وارد بازار جهانی شود. کارت گرافیک RTX 3090 بر پایه معماری Ampre طراحی شده که کیفیت بسیار بالایی را به کاربران رایانه‌های شخصی ارائه می‌دهد. بر اساس ادعای شرکت سازنده، کارت گرافیک RTX 3090 اولین نمونه با کیفیت 8K خواهد بود. 

کارت گرافیک RTX 3090

مشخصات کارت گرافیک RTX 3090

شرکت انویدیا از ۱۰۴۹۶ هسته CUDA در کارت گرافیک RTX 3090 استفاده می‌کند که با ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6X ترکیب می‌شود. شرکت انویدیا لقب محصول جدید خود را "کارت گرافیک خشن بزرگ" با اختصار BFGPU گذاشته است. این دستگاه قرار شده تا ده برابر کمتر از کارت گرافیک‌های Titan RTX از خود صدا ایجاد کند. شرکت مذکور همچنین مدعی شده RTX 3090 حدود ۵۰ درصد از مدل‌های تایتان سریع‌تر است و برای فعالیت خود نیاز به یک منبع تغذیه با قدرت ۷۵۰ وات دارد.

انتظار می‌رود این دستگاه به تنهایی ۳۵۰ وات از انرژی منبع تغذیه را استفاده کند. در حالی که این کارت گرافیک کیفیت بسیار بالایی را به همراه دارد، ابعاد آن نیز تا حد قابل توجه‌ای بزرگ هستند. طول RTX 3090 مطابق با ۳۱۳ میلی‌متر است که باعث می‌شود سه اسلات رایانه شخصی را در اختیار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار