کد خبر: ۱۳۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش گلستان درباره نگرانی و دغدغه خانواده‌ها برای سلامت فرزندان‌شان در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: ما شرایط را برای همه مناطق، قرمز تصور می‌کنیم و پروتکل‌ها را سخت‌گیرانه اجرا خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در پی انتشار خبری با عنوان "آموزش در همه مناطق استان گلستان در سال تحصیلی جدید حضوری شد" در صفحه استانی خبرگزاری تسنیم، خانواده‌های زیادی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نحوه برگزاری کلاس‌ها و غیره سوالات و دغدغه‌هایی را مطرح کردند که سبب شد تا یک روز مانده به شروع سال تحصیلی جدید بار دیگر با احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت‌وگو و سوالات و نگرانی‌های خانواده‌ها را مطرح کنیم.

گوهری‌راد درباره اینکه چرا دو روز مانده به شروع سال تحصیلی، اعلام شده که همه کلاس‌ها در مناطق سفید، زرد و قرمز حضوری برگزار می‌شود اظهار داشت: در این باره جلسات مختلفی برگزار شد، شرایط به گونه‌ای است که با ابتلای یک یا چند نفر به کرونا شرایط از سفید به زرد یا قرمز تبدیل می‌شود، از طرفی در این شرایط هماهنگی لازم با اولیای دانش‌آموزان برای حضور فرزندان‌شان بر سر کلاس‌های درس سخت خواهد شد، علاوه براین بسیاری از خانواده‌ها برای فرزندان خود سرویس رفت و برگشت گرفته‌اند و اگر قرار بود بر مبنای وضعیت مناطق عمل کنیم، هماهنگی با این سرویس‌های مدارس هم دردسرهای خاص خودش را داشت.

وی گفت: باید بپذیریم هر چقدر هم استفاده از شبکه شاد برای آموزش مجازی دانش‌آموزان فراگیر شود نمی‌تواند جای آموزش حضوری و معلم را در کلاس‌های درس بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: از این پس به رغم اینکه برخی شهرها سفید و برخی دیگر زرد و قرمز هستند اما ما برای شرایط قرمز خود را آماده و برنامه‌ریزی کرده‌ایم. بنابراین در هر وضعیتی پروتکل‌های بهداشتی را به شدت سخت‌گیرانه اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: ما باید تابع تصمیم ستاد ملی کرونا باشیم و پیش بینی ما این است از حدود 375 هزار دانش آموز برای روز 15 شهریور حداقل نیمی از آنان با توجه به شرایط موجود در مدارس حضور پیدا کنند.

گوهری‌راد افزود: حدود 50 مدرسه روستایی در استان داریم که کل دانش‌آموز آنها حدود 10 نفر است و بین 30 تا 40 درصد مدارس روستایی نیز در مجموع حدود 50 دانش‌آموز دارند. ما مدارس روستایی برای اجرای پروتکل‌ها مشکل چندانی نداریم و حتی اگر وضعیت قرمز باشد، راحت‌تر می‌توانیم دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: مشکل ما برای مناطق شهری است، در این مناطق کلاس‌ها بین 24 تا 38 و 40 نفر دانش‌آموز دارد. برای این مناطق چند پیشنهاد وجود دارد بعد از گروه بندی دانش‌آموزان در دو قسمت، یکی اینکه مدرسه دو شیفت صبحی و ظهری شود، یا زوج و فرد باشد یا اینکه یک هفته در میان دانش‌آموزان در سر کلاس‌ها حاضر شوند که این با تصمیم شورای مدرسه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: زدن ماسک، تهویه مناسب و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی مهم‌ترین موضوعات در پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس است. برای همین علاوه بر تقسیم بندی دانش‌آموزان، زمان حضور در کلاس‌های درس هم 35 دقیقه تعیین شده است. به این صورت که کلاس‌ها در سه بازه 35 دقیقه‌ای و دو زنگ تفریح برقرار خواهد بود.

وی گفت: برای زنگ تفریح هم شورای مدرسه به مدیر اجازه می دهد که زنگ تفریح هر کلاس را در زمان خاصی بزند تا ازدحام در حیاط مدرسه ایجاد نشود.

گوهری‌راد درباره ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های اول مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم بیان داشت: در پایه اول 94 درصد ثبت نامی داشتیم و 97 درصد در پایه هفتم و 83 درصد در پایه دهم دانش‌آموزان ثبت نام شده‌اند.

وی گفت: بازرسان بهداشت و مراقبان سلامت به صورت مستمر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را رصد خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره ثبت نام کتاب‌های درسی نیز اظهار داشت: تا روز گذشته 97.5 درصد ابتدایی، 93 درصد متوسطه اول و 95 درصد در دوره متوسطه دوم برای دریافت کتاب ثبت نام کردند که بخشی موفق به دریافت کتاب‌ها شدند و بخشی هم بعد از شروع سال تحصیلی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/581/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار