کد خبر: ۱۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
مدیر کل راه و شهرسازی استان خوزستان از آغاز احداث خط آهن اتصال ایران به عراق خبر داد و گفت: توافق طرفین آن است که این پروژه تا قبل از اربعین ۹۵ به منظور جابجایی زائران عتبات عالیات به بهره برداری برسد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، منوچهر رحمانی درباره جزئیات سفر وزیر راه و شهرسازی به بصره گفت: وزیر راه و شهرسازی امروز علاوه بر دیدار با وزیر حمل و نقل عراق و استاندار بصره، بازدیدی از پروژه‌های زیرساختی این کشور دارد و همچنین در این سفر مذاکراتی درباره صدور خدمات فنی و مهندسی به عراق انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث خط آهن از نقطه صفر مرزی ایران تا بصره به طول ۳۵ کیلومتر امروز آغاز می‌شود گفت: کل این مسیر از خرمشهر تا بندر بصره ۴۷ کیلومتر است که ایران عملیات احداث ۱۲ کیلومتر از این خط ریلی را از خرمشهر تا نقطه صفر مرزی انجام داد.
 
رحمانی افزود: ادامه این راه‌آهن از نقطه صفر مرزی تا بندر بصره به طول ۳۵ کیلومتر است که علمیات زیرسازی و ریل‌گذاری آن از امروز با تامین اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی عراق اجرا می‌شود.
 
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان ادامه داد: بر اساس توافق انجام شده بین دو طرف قرار است پلی به طول ۷۰۰ متر در کنار شهر بصره توسط ایران ساخته شود که طراحی آن انجام شده و عملیات اجرایی آن با ارزش ریالی حدود ۱۴۵ میلیارد تومان تا تیرماه آغاز می‌شود.
 
وی افزود: بر اساس توافق طرفین قرار است کل این مسیر و پل تا قبل از اربعین ۹۵ به منظور جابجایی زائران عتبات عالیات با قطار به بهره برداری برسد.
برچسب ها: آخوندی ، عراق ، سفر
نام:
ایمیل:
* نظر: