کد خبر: ۱۳۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
معاون فنی مرکز بهداشت استان قم از پوشش 35 درصدی طرح غربالگری مرحله سوم کوید 19 خبر داد.

محمدجواد باقریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به وضعیت استان قم از نظر شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: استان قم از نظر شیوع این بیماری دارای وضعیت قرمز است و تعداد بیماران بستری و سرپایی و تعداد فوتی‌ها در استان روز به روز افزایش پیدا می‌کند و بر همین اساس باید مراقبت‌ها، پیشگیری‌ها و رعایت اصول بهداشتی بیشتر شود تا از خود و خانواده بیشتر مراقبت کنیم و درگیر این بیماری نشویم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اوایل اسفند ماه سال گذشته گفت: پیک این بیماری در استان اسفند ماه سال گذشته و فروردین امسال بود که منجر به درگیر شدن تعدادی از هموطنان و همشهریان شد و آنها را راهی بیمارستان کرد و به این وسیله برخی از افراد جان خود را از دست دادند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: شیوع این بیماری در اردیبهشت و خرداد ماه با تعطیلی صنوف، اماکن و ادارات کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اکنون از یک ماه گذشته پیک دوم بیماری آغاز شده است، گفت: پیک دوم در برخی از استان‌ها شروع شده و در اکثر استان‌ها سیر بیماری نزولی است ولی در استان قم از یک ماه پیش سیر بیماری صعودی شده و این احتمال وجود دارد که با توجه به رفت و آمدها، تجمعات بیشتر و بازگشایی مدارس و حتی مسافرت‌های اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به بیماری باشیم.

باقریان از اجرای طرح غربالگری مرحله سوم کوید 19 از 20 مرداد ماه خبر داد و افزود: بر این اساس متقاضیان با مراقبان سلامت و افراد خانوار تماس حاصل می‌کنند و علایم بیماری را جویا می‌شوند و راهنمایی می‌کنند که در صورت داشتن علایم بیماری به کدام مرکز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون با 35 درصد خانوارها تماس حاصل شده و امیدواریم تا سه هفته آینده با کل جمعیت استان تماس برقرار کرده تا در زمینه ثبت نام در سامانه سلامت راهنمایی ‌شوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به سن افراد، خدمات تعریف می‌شود و برای سالمندان بحث فشار خون و بیماری‌های غیر واگیردار وجود دارد که تشخیص دادند در مراحل اولیه ابتلا به بیماری هستند و توصیه‌های روانشناسی و تغذیه‌ای و موارد دیگر صورت می‌‌گیرد.

وی به شهروندان توصیه کرد ضمن رعایت فاصله اجتماعی، از ماسک استفاده کرده و از تجمع پرهیز کنند تا خطر شیوع بیماری کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/78003*40

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار