کد خبر: ۱۳۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز نهاوندی سال تحصیلی جدید را با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز کردند .

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، در سال تحصیلی جدید و همزمان با سراسر کشور، صبح امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ دانش آموز مدارس نهاوند بازگشایی شد.

در مراسم نمادین شروع سال تحصیلی که در آموزشگاه دخترانه شهیده نوشین امیدی برگزار شد مدیر آموزش و پرورش نهاوند اظهار کرد: امسال ما در شرایطی سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم که پس از هفت ماه تعطیلی مجددا فرایند آموزش و پرورش  آغاز شده و دانش‌آموزان با همکاری خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شور و نشاط  در کلاس‌های درس حضور یافته‌اند.

محمدحسین دارایی با بیان اینکه سلامتی دانش‌آموزان برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است افزود: امسال رسالت سنگینی بر دوش آموزش و پرورش و به ویژه معلمان قرار دارد که یکی بحث آموزش دانش‌آموزان است و دیگری بحث رعایت مسائل بهداشتی مد نظر قرار دارد.

وی گفت: اول وظیفه همکاران ما در مدارس مقابله با ویروس کروناست و لذا ما به همکاران تاکید کرده‌ایم که قبل از شروع درس چند دقیقه‌ای راجع به مقابله با کرونا توصیه‌های لازم را به دانش آموزان داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند افزود: وزارت آموزش و پرورش با درک لزوم سلامتی دانش آموزان و دغدغه خانواده‌ها امسال شیوه جدیدی را در زمینه آموزش دانش‌آموزان به کار گرفته که آن کوتاه کردن مدت زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس است.

وی با بیان اینکه همراهی خانواده ها با فرزندانشان بیش از سال‌های گذشته ضروری است افزود: برای موفقیت این سیاست لازم است که خانواده‌ها با آموزش و پرورش همکاری‌های بیشتری داشته باشند و در ساعاتی که فرزندانشان در خانه هستند ادامه آموزش مدرسه را از طریق شبکه شاد یا تلویزیون پیگیری کنند.

دارایی افزود: ما در سال جدید بنا را بیشتر بر برنامه‌ریزی و داشتن انضباط در کلاس‌ها گذاشته‌ایم به گونه‌ای که تلاش می‌شود پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از سوی معلمان و دانش‌آموزان رعایت و به کار بسته شود.

وی گفت: تمام مدیران و عوامل اجرایی و معلمان در سه وضعیت برای بازگشایی مدارس توجیه شده اند و مدارس ما برای این سه وضعیت برنامه هفتگی تنظیم کرده‌اند تا دانش‌آموزان و اولیاء برای ادامه تحصیل فرزندانشان دغدغه نداشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: انتظار ما از دانش آموزان عزیز و خانواده های آنان این است که با توجه به این شیوه نوین به گونه‌ای عمل کنند که هم به مساله آموزش و درس خواندن  توجه شود و هم سلامتی آنان حفظ گردد تا از این طریق الگویی موفق را به دنیا نشان دهیم.

امام جمعه نهاوند نیز  گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین کشور در زمینه رعایت مسائل بهداشتی امسال اولویت سال تحصیلی سلامت دانش‌آموزان است و لازم است دانش آموزان با همکاری خانواده ها ‌و مسئولین مدارس به این مساله توجه جدی کنند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا افزود: اسلام اهمیت زیادی به مساله بهداشت می دهد و لذا اهداف آموزش و پرورش زمانی تحقق می‌یابد که در کنار تعلیم و تربیت به امر سلامتی توجه شود.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی با وجود توطئه دشمنان باید کارامدی خود را به دنیا نشان دهد که شیوه جدید آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس یکی از این موارد می باشد که همه باید تلاش کنند به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

انتهای پیام/ 3140./

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار