کد خبر: ۱۳۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزشی است؛ گفت: با توجه به تأکیداتی که از سوی رییس جمهوری صورت گرفته، حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت است و دغدغه آموزش حضوری را داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی صبح امروز در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی که با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، در هنرستان شاهد سهام خیام بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: تنها ۳۰۰ آموزشگاه استان در انتظار اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند که با مساعدت‌های استاندار معزز در آینده خیلی نزدیک به این شبکه متصل می‌شوند.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید، ۱۶۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر سه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در کلاس‌های درس دو هزار و ۷۳۲ مدرسه حاضر می‌شوند که این آمار بدون احتساب نو آموزان پیش‌دبستانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نداریم، خاطرنشان کرد: کلیه مدارس استان در هر وضعیتی باز بوده و مدیران و معلمان مدارس در محل کار در تمام ایام کاری هفته، طبق ابلاغ خود حضور دارند.

واقعی با اشاره به برخورداری همه دانش‌آموزان استان از خدمات آموزشی و پرورشی تأکید کرد: آموزش‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه شده که درروش غیرحضوری آموزش‌های کامل به شیوه تولید محتوای الکترونیک، درس‌نامه و بسته‌های آموزشی به دو صورت آنلاین و آفلاین در اختیار دانش آموزان استان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت کادر آموزشی است؛ اضافه کرد: با توجه به تأکیداتی که از سوی رییس جمهوری صورت گرفته، حفظ سلامت دانش‌آموزان در اولویت است و دغدغه آموزش حضوری را داریم زیرا آموزش و پرورش فقط آموزش نیست بلکه بسیاری از محورهای هویتی در این وادی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آزمون سختی را در پیش داریم ابراز داشت: دانش‌آموزان و کادر آموزشی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا با غلبه بر بیماری شاهد هیچ‌گونه مشکلی نباشیم.

واقعی تصریح کرد: در ایام کرونا با توجه به بحرانی که بود همکاران ما پای کار آمدند و نگذاشتند آموزش ابتر واقع شود و پیگیر آموزش دانش‌آموزان از تلویزیون و فضای مجازی بودند.

وی افزود: درر حوزه بهداشت و سلامت نیز اعتباراتی به صورت کشوری به آموزش و پرورش اختصاص داده شد که یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان سهم خراسان‌جنوبی بود و بعد از آن هم ۶۰۰ میلیون تومان مواد بهداشتی خریداری شد و این روند ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/3403/ج

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار