کد خبر: ۱۳۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
قمرالدین در گفتگو با روزنامه «التیار» سودان گفت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بیست و پنجم آگوست به خارطوم آمد و دو پرونده را مطرح کرد: اول عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل و دوم، حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و دو پرونده را در یک سبد قرار داد. وزیر خارجه مکلف سودان ابراز کرد: پمپئو حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را در کنار ورود شرکت های بزرگ سرمایه گذاری آمریکا به سودان پیشنهاد داده و اسامی برخی شرکت ها را هم نام برد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عمر قمرالدین» وزیر مکلف امور خارجه سودان گفت: دولت آمریکا نسبت به امکان حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریست آمریکا در ازای عادی سازی روابط رسمی با اسرائیل وعده داده است.

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک، قمرالدین در گفتگو با روزنامه «التیار» سودان گفت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا بیست و پنجم آگوست به خارطوم آمد و دو پرونده را مطرح کرد: اول عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل و دوم، حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم و دو پرونده را در یک سبد قرار داد.

قمرالدین با اشاره به اینکه ژنرال عبدالفتاح برهان رئیس شورای انتقال حاکمیت سودان در پاسخ به پیشنهاد پمپئو سوالی را مطرح کرد که مفادش این بود: سودان از نظر اقتصادی چه سودی می برد و کی از فهرست تروریسم حذف می شود؟ ، افزود: پاسخ پمپئو این بود که دولتش این موضوع را با طرف اسرائیلی بررسی و سپس پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه مکلف سودان ابراز کرد: پمپئو حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم را در کنار ورود شرکت های بزرگ سرمایه گذاری آمریکا به سودان پیشنهاد داده و اسامی برخی شرکت ها را هم نام برد.

این وزیر سودانی با تعجب گفت: پمپئو درباره طرف اسرائیلی که به دنبال عادی سازی است چیزی نگفت و تعهد واضحی را ارائه نداد برای مثال محدودیت زمانی مشخصی برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم آمریکا مشخص نکرد و البته در مورد کمک های آمریکا سخن گفت که موضوع قابل ذکری نیست.

قمرالدین در پایان گفت: قضیه حذف نام سودان از فهرست تروریسم به قضیه افکار عمومی آمریکا تبدیل شده است و رسانه های با نفوذ آمریکایی می گویند که زمان حدف نام سودان از فهرست تررویسم فرا رسیده است. من اطمینان دارم سودان در ازای عادی سازی با «اسرائیل» یا هر چیز دیگری، از این لیست تروریسم خارج خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار