کد خبر: ۱۳۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
برخورد نامناسب برخی متولیان ساماندهی سد معبر در شهرداری‌ها موجب ناراحتی و نارضایتی شهروندان شده است و انتظار می‌رود متولیان امر بجای برخوردهای زننده به فکر چاره‌ای اساسی برای این معضل باشند نه اینکه از جایگاه قانونی خود برای انجام بی‌قانونی استفاده کنند.

خبرگزاری فارس لرستان_سمیرا عزیزی؛ یکی از معضلات اجتماعی برخورد برخی ماموران سدمعبر است که انگار فراموش‌شان شده مردم ولی‌نعمت‌شان هستند و هر از چندگاهی در صدر اخبار بد قرار می‌گیرند.

بعضا چنان اقدام برخورد و درگیری می‌کنند که انگار با یک محکوم فراری و مجرم سابقه‌دار برخورد کرده‌اند و چشم‌شان جثه نحیف دست‌فروشان را نمی‌بیند.

همین چند روز قبل بود که در شهر خرم‌آباد ماموران سد معبر به یکی از خیابان‌های شهر ریختند و مرور برخوردهایشان تنها روح را مچاله می‌کند.

پس از دریافت گزارش این حادثه از سوی شهروندان نسبت به بررسی آن اقدام کردیم. 

به گفته شاهدان و کاسبان محل، در آن بگیر و ببندها حتی پیرمردی که برای وساطت جلو آمده بود را به داخل جوی آب کنار خیابان انداخته و کک‌شان هم نگزید. بعد اطمینان یافتن از صحت موضوع آن را از طریق یکی از اعضای شورای شهر پیگیری کردیم.

نباید اجازه داد هر کسی مسوول این کار شود

برای همین موضوع را با زهرا نظری عضو شورای شهر خرم‌آباد در میان گذاشتم و او با بیان اینکه به هیچ وجه موافق چنین برخوردهایی نیستیم، اضافه کرد: حتی قبلا در میدان شقایق یکی از ماموران سد معبد برخورد بدی با پیرمرد دست‌فروشی داشت که به شخصه پرونده آن را تا حد اخراج فرد دنبال کردم.

وی خود را نماینده مردم دانست و با تاکید بر اینکه اولین اصل برای شهرداری‌ها می‌بایست تکریم ارباب رجوع باشد، ادامه داد: آنها نهاد خدماتی هستند و به طور کلی فلسفه وجود‌ی‌شان خدمات‌رسانی به جامعه است.

به گفته نظری شهرداری‌ها در ابتدای هر کاری باید بهترین خدمات را به شهروندان ارائه بدهند.

این عضو شورای شهر خرم‌آباد با اذعان به اینکه برخورد برخی از ماموران اجرایی شهرداری با مردم مناسب نیست، گفت: معتقدم که این نیروها را باید گزینش کرد و اجازه نداد هر کسی مسوول این کار شود.

وی با عذرخواهی از تمام شهروندان خصوصا پیرمردی که با وی بدرفتاری شد، افزود: به عنوان نهاد ناظر نباید اجازه دهیم که چنین برخوردی با مردم شود چراکه آنان شایسته بهترین‌ها هستند.

نظری به معضل سد معبر شهر خرم‌آباد نیز اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه این مسئله چهره نازیبایی به شهر می‌دهد و برای همین باید با آن برخورد کرد اما هر گونه بی‌احترامی و رفتار ناشایست اجراییات را محکوم می‌کنیم.

این عضو شورای شهر خرم‌آباد تاکید کرد: به عنوان وکیل مردم و ناظر بر کار شهرداری‌ها اگر تخلفی ببینیم حتما تذکر می‌دهیم.

سد معبر نیاز به ساماندهی اصولی دارد

در پایان باید گفت که هیچ‌وقت موافق معضل سد معبر نیستیم و مطلب مذکور برای حمایت از این مسئله نگاشته نشده اما قطعا برخوردهای ناشایست برخی ماموران نه تنها در مقابله با این موضوع موثر نخواهد بود بلکه تاثیرات روحی و روانی بدی در جامعه به جا می‌گذارد و بی‌شک جز نارضایتی چیزی به همراه نخواهد داشت. بنابراین انتظار می‌رود علاج واقعه قبل از وقوع شده و امیدواریم دیگر شاهد این‌گونه "شو"ها نباشیم.

انتهای پیام/

گزارش از سمیرا عزیزی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار