کد خبر: ۱۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
معاون اقتصادی استاندار کردستان:
سنندج - معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: با ثبت جهانی منطقه اورامان در یونسکو می توان زمینه توسعه گردشگری و رونق اقتصادی مردم کردستان را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری صبح امروز دوشنبه در جلسه ثبت جهانی اورامان، اظهار داشت: منطقه اورامان یک فرصت بزرگ برای توسعه گردشگری در کردستان است چرا که در کمتر جایی از جهان مناطقی مانند روستاهای اورامان دیده می‌شود که هنوز هم مانند گذشته در حال زیستن هستند.

وی افزود: در دنیا گردشگران خارجی به مناطقی که ثبت جهانی شده است بسیار اهمیت می‌دهند چرا که تحت حفاظت یونسکو قرار دارد و همین مسئله باعث رونق اقتصادی و توسعه منطقه باشد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: صنایع دستی که در این مناطق نیز توسط مردم همچنان ادامه دارد، می‌تواند با ثبت جهانی اورامان رونق یابد و برای مردم منطقه ایجاد درآمد داشته باشد.

جعفری یادآور شد: هزینه کردن در حوزه گردشگری یک سرمایه گذاری بزرگ است و در آینده می‌تواند برای مردم آن منطقه و خود استان نیز تاثیر بسیاری در رونق گردشگری داشته باشد.

وی بیان کرد: هفت روستای پایلوت باید در این دو هفته تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو تمام مشکلات ان رفع شود تا بتوان گام اصلی در ثبت جهدنی این منطقه را برداشت.

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: در این راه باید تمامی فرمانداران, بخشداران، دهیاران و خود مردم پای کار باشند و به جد پیگیر رفع مشکلات روستاها باشند چرا که همراهی مردم بزرگترین نقطه قوت در موفقیت در این کار است.

جعفری اظهار کرد: اگر مزایای ثبت جهانی اورامان برای مردم تبیین شود بدون شک در راه حل مشکلات روستاها پیش قدم خواهند شد و در کنار این مسئله نیز مجموعه مدیریتی و دستگاه‌های اجرایی باید کارهای مورد نیاز را انجام دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار