کد خبر: ۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران گفت: در حال حاضر صنعت آلومینیوم حدود 70 تا 80 درصد بومی‌سازی شده و با وجود تحریم‌ها، کارشناسان ایرانی برخی از خطوط تولید آلومینیوم را در کشور راه‌اندازی کرده‌اند.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، حمید رضا بادکوبه در یک نشست خبری با بیان اینکه طی شش ماهه اول سال گذشته 75 دیگ تولید آلومینیوم در ایرالکو جایگزین دیگهای قدیمی شدند، اظهار داشت: اواخر اسفند 93 نیز 75 دیگ از مدار تولید خارج و وارد مدار اتوماسیون شد.
 
به گفته وی، به این ترتیب تاکنون 140 دیگ در طرح اتوماسیون فعال شده که تولید آنها 2 برابر دیگ‌های قدیمی است و برای جایگزینی 280 دیگ نیز برنامه‌ریزی شده که این کار تا سال 96 انجام خواهد شد.
 
مدیر عامل ایرالکو همچنین از برنامه‌ریزی برای احداث کارگاه ریخته‌گری جدید با ظرفیت 110 هزار تن در این شرکت خبر داد و گفت: این پروژه در شش ماه ابتدایی امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: در سال 93 معادل 108 میلیارد تومان سود خالص در شرکت آلومینیوم ایران ایجاد شد و 182 هزار تن محصول به تولید رسید که رکورد تولید این کارخانه شکسته شده است.
 
به گفته وی، در سال گذشته 60 هزار تن از محصولات ایرالکو صادر شده است.
 
وی با بیان اینکه معدن آلومینای جاجرم تنها تأمین‌کننده آلومینای مورد نیاز در صنعت آلومینیوم ایران است، تصریح کرد: برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز خود مجبور به واردات هستیم که در این زمینه اخیراً قراردادی با یک شرکت هندی برای واردات 200 هزار تن آلومینا منعقد کرده‌ایم.
 
بادکوبه از برنامه احداث کارخانه تولید آنُد در این شرکت خبر داد و گفت: این کارخانه با ظرفیت 100 هزار تن تا سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید که صرفه جویی ارزی مناسبی را به همراه دارد.
 
وی همچنین از برنامه احداث نیروگاه توسط شرکت ایرالکو خبر داد و گفت: با احداث این نیروگاه، امکان تأمین برق مورد نیاز کارخانه از این طریق فراهم می‌شود و صرفه‌جویی مناسبی در قیمت برق مصرفی کارخانه صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر هزینه برق مصرفی ایرالکو در هر ماه به 17 میلیارد تومان می‌رسد که رقم بالایی است.
 
مدیرعامل شرکت آلومینیوم ایران در ادامه با اشاره به قرار داشتن نام شرکت ایرالکو در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا، اظهار داشت: نام من به عنوان مدیرعامل این شرکت در فهرست تحریم قرار دارد که دلیل آن، تولید یک نوع فلز مورد نیاز کشور بوده است.
 
وی با بیان این که موضوع تحریم را در دادگاهی خارجی در دست پیگیری داریم، افزود: دادگاه مربوط به تحریم ایرالکو در بهمن ماه برگزار شده است و امیدواریم این مشکل برطرف شود.
برچسب ها: حقوقی ، دادگاه ، تحریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار