کد خبر: ۱۳۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
گروه استان‌ها- با آغاز سال تحصیلی جدید نگرانی و دغدغه خانواده‌ها با حضور دانش‌آموزان در مدرسه افزایش یافته و حتی برخی دانش‌آموزان آموزش مجازی را به حضور در کلاس ترجیح داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هر سال شروع سال تحصیلی همراه با شور و نشاط دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها بوده اما شیوع کرونا سال تحصیلی امسال را متفاوت کرده و برای بسیاری از خانواده‌ها با نگرانی و استرس همراه است.

هرچند آموزش و پرورش حضور دانش‌آموزان در مدرسه را اختیاری کرده اما قطعا آموزش حضوری تأثیر بیشتری دارد و در این میان نقش خانواده‌ها و مربیان در آموزش فرزندان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

با توجه به دغدغه خانواده‌های کرمانشاهی و انتقادات و پیشنهادات موجود برای نحوه حضور دانش‌آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش و پرورش استان خطوط تلفنی را جهت تسهیل ارتباط خانواده‌ها با مسئولان راه‌اندازی کرده است.

بنابر اعلام مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه روز گذشته همزمان با نخستین روز از سال تحصیلی 80 درصد دانش‌آموزان در مدرسه حاضر شده‌اند.

یزدان‌پناه عنوان کرد: اصل ما بر آموزش حضوری است و بر اساس دستورالعمل با رعایت فاصله امکان حضور‌ همه دانش‌آموزان خواهد بود و همه دانش‌آموزان می‌توانند در سر کلاس‌‌های درس حاضر شوند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تهیه ماسک برای بیش از 350 هزار دانش‌آموز کرمانشاهی امکان‌پذیر نیست و خانواده‌ها خود باید برای تهیه ماسک دانش‌آموزان اقدام کنند گفت: بنا بر اعلام ستاد ملی کرونا و دستور وزیر آموزش و پرورش تهیه مواد ضدعفونی برای ضدعفونی سطوح مدارس و دست دانش‌آموزان بر عهده مدارس است و نباید هزینه‌ای بابت در اختیار قرار دادن مواد ضدعفونی از والدین دریافت شود.

وی با بیان اینکه چنانچه دانش‌آموزی به هر دلیلی امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد اجباری برای حضور نیست گفت: در هر صورت شبکه شاد با تغییراتی و آموزش‌هایی در صدا و سیما برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هیچ یک از مدیران مدارس نباید از والدین دانش‌آموزان تعهدنامه کتبی مبنی بر شرایط حضور یا عدم حضور در شرایط کرونایی بگیرند.

راه‌اندازی خط تلفن برای دریافت نظرات خانواده‌ها

یزدان‌پناه گفت: یا توجه به اینکه امسال سالی متفاوت از سال‌های گذشته است جهت کاهش استرس و دغدغه خانواده‌ها دو خط تلفن ثابت و یک خط تلفن همراه در پیام‌رسان‌های سروش و واتساپ راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: خط ثابت با شماره 38230942 و تلفن همراه با شماره 09916685386 اکنون در دسترس است و از تمام اولیا درخواست می‌شود دغدغه و پیشنهادات و انتقادات خود را از این طریق اطلاع‌رسانی کنند.

امکان تهیه ماسک برای تمام دانش‌آموزان وجود ندارد

ماشاءالله پروین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از 351 هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه تحصیل می‌کنند تهیه ماسک برای این تعداد امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها برای حفظ سلامت فرزندان خود باید برای تهیه ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی اقدام کنند عنوان کرد: مدارس تعدادی ماسک برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت یا دانش‌آموزانی که فراموش می‌کنند ماسک همراه داشته باشند، تهیه کرده‌اند.

وی افزود: در مدارس سطل‌های زباله پدالی به همراه نایلون‌های مشکی برای ماسک‌های استفاده شده در گرفته شده و به دانش‌آموزان آموزش لازم داده می‌شود.

ثبت‌نام 4000 راننده کرمانشاهی در سامانه سپند

رضا دوستی مسئول ستاد ساماندهی سرویس مدارس شهرداری کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: 50 شرکت در زمینه سرویس مدارس به آموزش و پرورش استان معرفی و قراردادها منعقد شده است.

وی عنوان کرد: بیش از 4000 راننده در سامانه ملی سپند آمادگی خود را اعلام کردند که در صورت تقاضای والدین خدمات حمل و نقل به دانش‌آموزان ارائه کنند.

دوستی گفت: امسال شرایط ویژه‌ای حاکم است و فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اجباری شده؛ به این صورت که در خودروهای سواری بیش از سه نفر امکان سوار شدن وجود ندارد.

وی افزود: براساس پروتکل‌های بهداشتی در خودروهای ون حداکثر هفت نفر و در مینی‌بوس‌ها حداکثر 11 نفر امکان سوار شدن دارند و استفاده از ماسک برای رانندگان و دانش‌آموزان الزامی است.

 

 

دوستی با بیان اینکه تاکنون درخواستی از سوی والدین برای دریافت خدمات از سوی سرویس مدارس اعلام نشده است گفت: والدین برای انتخاب سرویس دانش‌آموزان با مدیران مدارس هماهنگ شوند.

شیوع کرونا سبب شده خانواده‌ها ترجیح دهند فرزندان خود را شخصا جابه‌جا کنند بنابراین هنوز برای دریافت خدمات سرویس مدارس از سوی خانواده‌ها درخواست نشده و همین موضوع قطعا سبب ایجاد ترافیک می‌شود که ضروری است خانواده‌ها علاوه بر رعایت قوانین احتیاط لازم را داشته باشند.

افزایش بار ترافیکی با شروع سال تحصیلی

سرهنگ فضل‌الله شیری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح ویژه‌ ترافیکی برای ایام شروع سال تحصیلی در نظر گرفته شده است عنوان کرد: نیروهای پلیس در ابتدای صبح و زمان برگشت دانش‌آموزان در حاشیه معابر اصلی یا در حوالی مدارسی که در حاشیه معابر قرار دارند حضور دارند.

شیری گفت: این طرح تا پایان مهر ماه به صورت ویژه و از پایان مهر تا پایان سال تحصیلی نیز طرح دیگری اجرا می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه سرویس‌های مدارس هنوز به طور جدی کار خود خود را آغاز نکرده‌اند بیشتر نقل و انتقالات دانش‌آموزان توسط والدین انجام می‌شود و به همین دلیل از والدین درخواست می‌شود از توقف غیرمجاز در حوالی مدارسی که در حاشیه معابر قرار دارند پرهیز کنند و به دانش‌آموزان آموزش لازم داده شود.

انتهای پیام/832/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار