کد خبر: ۱۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
معاون برنامه‌ریزی صنایع کوچک از متوقف شدن فعالیت 6200 واحد صنعتی کوچک در کشور خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، فرشاد مقیمی در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: 69 درصد واحدهای متوقف شده به علت کمبود نقدینگی، 14 درصد به علت فقدان بازار، هشت درصد به علت گرانی مواد اولیه، سه درصد به علت مشکلات در ماشین آلات و پنج درصد اختلاف میان شرکاء بوده است.

به گفته وی واحدهای متوقف شده به طور متوسط دارای 120هزار شغل بوده اند.

مقیمی با اشاره به اینکه 28 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک در کشور وجود دارد، ادامه داد: 10 هزار و 200 واحد از این تعداد با ظرفیت کمتر از 50 درصد، 9900 واحد با ظرفیت 50 تا 70درصد و 8200 واحد نیز با ظرفیت بالاتر از 70 درصد مشغول فعالیت هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد واحد صنعتی خلع ید شده اند؟ اظهار کرد: واحدهای صنعتی دیگر خلع ید نخواهند شد و به آن ها مهلت داده خواهد شد تا فعالیت کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه بیش بینی می شود 40 درصد از واحدهای متوقف شده قالبیت فعالیت مجدد را داشته باشد، توضیح داد: با کمک های همچون ارائه خدمات توسعه مدیریتی، امکان بازاریابی مشترک از طریق شرکت در نمایشگاه های بین المللی و خارجی و افزایش مهارت آن ها دوباره واحد چرخه تولید شوند.

مقیمی تصریح کرد: 70 درصد از واحدهای صنعتی که کار می کنند مهارت های لازم را ندارند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی برای اینکه بتوانند حیات خود را ادامه دهند باید تحقیق و توسعه داشته باشند، گفت: این امر برای خود واحد صنعتی هزینه بر است، و در این راستا واحدهای کسب و کار ایجاد شده و مشاورانی گرفته شده است که این امر از این طریق اجرایی می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار