کد خبر: ۱۳۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
درقالب طرح مسکن مهر ۵۰هزار مسکن برای اقشار کم درآمد آذربایجان‌غربی پیش‌بینی شده بود ، اما با گذشت چندین سال هنوز به ایستگاه نهایی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، طرح مسکن مهر به امید خانه دار شدن اقشار کم درآمد آغاز شد و با گذشت  چندین سال از آغاز طرح مسکن مهر، هنوز این طرح به سرانجام نهایی نرسیده است.

در این سالها وعده های توخالی مسوولان استانی برای اتمام و تحویل واحدهای مسکن مهر تمامی ندارد، به طوری که مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی طی 2 سال اخیر وعده جشن پایان مسکن مهر را می دهد و در آخرین وعده، مقرر بود شهریور ماه امسال پرونده مساکن مهر استان بسته شود ولی در روزهای پایانی شهریور قرار داریم و خبری از تحویل مساکن مهر استان نیست.

بیش از 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در کشور کلنگ‌زنی شد که پرونده بسیاری از آنها در شهرهای مختلف بسته شده است.

در این میان سهم آذربایجان غربی از این تعداد مسکن مهر ساخت 50 هزار واحد بود که هم اکنون بخشی از این مساکن به دلیل انصراف متقاضیان، همچنان فاقد متقاضی هستند و از اینرو حدود 800 واحد مسکن مهر به مددجویان نهادهای حمایتی واگذار می شود.

با توجه به وعده های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، در آخرین روزهای شهریور ماه خلف وعده مسولان پایان ندارد و اتمام مساکن مهر استان به پایان سال موکول شده است.

محمد یکی از متقاضیان مسکن مهر مهاباد به خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت:مقرر بود مسکن مهر ما را از مستاجری نجات دهد نه تنها ثبت نام در مسکن مهر ما را خانه دار نکرد بلکه خانه به دوش شده ایم.

وی با بیان اینکه هزینه تمام شده مسکن در زمان ثبت نام مسکن مهر با هزینه های زمان حال بسیار تفاوت دارد، تصریح کرد: 9 سال به امید خانه دار شدن منتظر مانده ایم ولی هنوز صاحب خانه نشده ایم.

محمد با بیان اینکه در برهه ای از زمان مدیران تعاونی مسکن مهر اهتمام جدی برای اجرای پروژه نداشتند، گفت: پس از آن نیز در تامین زیرساختهایی چون برق، آب و سایر انشعابات دستگاه های خدمات رسان بودیم.

وی با بیان اینکه دیگر امیدی به مسکن مهر نداریم، افزود: در ابتدا روند اجرای پروژه مطلوب بود ولی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، ساخت مسکن مهر به فراموشی سپرده شد، اعلام کرد: امیدوارم طرح مسکن ملی به سرنوشت مساکن مهر گرفتار نشود.

 

برنامه ریزی برای ساخت ۵۰هزار مسکن مهر در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این خصوص گفت: ساخت ۵۰هزار واحد مسکونی در آذربایجان غربی برنامه ریزی شده بود که تا کنون از این تعداد ۴۸ هزار واحد تحویل داده شد.

سید محسن حمزه لو با بیان اینکه پیشرفت مسکن مهر استان ۹۸ درصد است، تصریح کرد: در 8 سال فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۰درصد از کل مساکن مهر استان تحویل داده شده است.

وی یادآور شد: از مجموع پروژه های تکمیل شده مسکن مهر استان تعداد 4 هزار و 637 واحد طی هفته دولت سال جاری افتتاح و تحویل متقاضیان شد و تعداد 650 واحد نیز در یک ماه آتی تکمیل و تحویل می شود و سایر پروژه های باقی مانده به دلیل مشکلات حقوقی و فاقد متقاضی بودن، باقی مانده است که عمده  آنها در قالب طرح اقدام ملی مسکن تعیین تکلیف می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: تمام مساکن مهر استان تا پایان امسال تعیین تکلیف می شوند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار