کد خبر: ۱۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۴
قائم‌ مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تجارت گفت: پس از انتخابات اتاقهای شهرستان و معرفی نمایندگان تشکل‌های تولیدی و تجاری، هیأت نمایندگان اتاق ایران در خردادماه در تهران تشکیل می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، مجتبی خسروتاج با بیان اینکه انتخابات هیأت رئیسه اتاق ایران به عنوان بزرگترین تشکل رسمی و قانونی اتاق شکل می‌گیرد، گفت: در آخرین جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی ایران موافقت شده بود که در خصوص حضور نمایندگان تشکل‌ها در هیأت نمایندگان اتاق ایران دبیرخانه شورا با همکاری اتاق ایران و سایر نمایندگان اعضای شورای عالی نظارت، دستورالعمل چگونگی عضویت تشکل‌ها در هیأت‌ نمایندگان اتاق ایران تهیه و پس از تصویب رئیس شورای عالی نظارت مبنای عمل قرار گیرد.
 
قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در این جلسه ضوابط و شرایط پیشنهادی برای پذیرش نمایندگان تشکل‌ها در اتاق ایران به بحث گذاشته شد و مقرر شد جمع‌بندی نهایی به انجام برسد.
 
به گفته وی، از بین حدود تقریبی ۱۷۰ تشکل عضو اتاق به دلیل ملی و سراسری نبودن بعضی از تشکل‌ها و همچنین عدم تشکیل مجامع قانونی آنها در موعد مقرر، تعدادی از آنها قادر به معرفی نماینده در هیأت نمایندگان اتاق ایران نخواهند بود.
 
خسروتاج ادامه داد: با توجه به صراحت قانون، اتاق تشکل‌های ملی باید در زمینه‌های تولیدی و تجاری فعال باشند تا بتوانند نماینده‌ای داشته باشند، لذا تعداد کمتری از تشکل‌های فوق الذکر قادر به معرفی نماینده در اتاق ایران خواهند بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار