کد خبر: ۱۳۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
رئیس پلیس راهور استان مرکزی خبر داد؛
اراک-- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از افزایش ۳۶ درصدی تصادفات فوتی عابرین پیاده با وسایل نقلیه و کاهش تصادفات فوتی و جرحی در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی حسینی روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه در اراک، اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تصادف وسایل نقلیه با عابرین پیاده ۳۶ درصد رشد ثبت شده است که در این خصوص جهت تفهیم قانون عابر پیاده باید فرهنگ سازی شود.

وی افزود: همچنین در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال در تصادفات درون شهری جرحی ۲۶ درصد، فوتی ۵ درصد و خسارت مالی نیز ۴۵ درصد کاهش ثبت شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تلفات تصادفات وسیله نقلیه موتورسیکلت به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی است، بیان کرد: ۴۶ دوربین نظارتی با هدف ثبت تخلفات در شهر اراک است پیش می‌شود بزودی این تعداد به ۷۰ دوربین افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: اعمال قانون برای رانندگان متخلف توسط مأموران راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال تاکنون ۲۱ درصد افزایش یافته است.

حسینی با اشاره به اینکه طرح هوشمند سازی پلیس استان مرکزی در دستور کار قرار و در شهرستان اراک این طرح کلید خورده است، بیان کرد: طرح مرکز کنترل ترافیک راهور استان مرکزی راه اندازی شده، و در هفته ناجا به صورت رسمی افتتاح می‌شود. با اجرای این طرح تخلفات رانندگان به صورت هوشمند ثبت و بلافاصله برای راننده متخلف پیامک صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۲۰ دستگاه دوربین پایش تصویری و ۲۰ دوربین کنترل سرعت در استان مرکزی فعال است که به دنبال افزایش این تعداد دوربین هستیم. بر این باور هستیم که شهرها محل آسایش مردم هستند. سرعت خودروها و برخی از حرکت‌های دور از شأن و نامتعارف رانندگان موجب برهم زدن آرامش می‌شوند، لذا برای حفظ آرامش با متخلفین به شدت برخورد می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار