کد خبر: ۱۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
خبرگزاری فرانسه طی گزارشی نوشت، اتحادیه اروپا در تلاش است تا با واردات گاز از ایران به وابستگی خود به گاز طبیعی روسیه پایان دهد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس،به نقل از فرانس پرس، از آنجاکه چشم‌انداز انعقاد یک توافق هسته‌ای که می‌تواند منجر به برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران شود، امیدهای جدیدی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ایجاد کرده است، از اینرو این اتحادیه در تلاش است تا با واردات گاز از ایران به وابستگی خود به گاز طبیعی روسیه پایان دهد.
 
میگل آریاس کَنِته عضو کمیسیون اقدام برای آب و هوای و انرژی اتحادیه اروپا در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در ریگا پایتخت لتونی گفت، این موضوع (واردات گاز از ایران) یکی از اولویت‌های ماست.
 
به نظر می‌رسد که اتحادیه اروپا در نظر دارد تا از خط لوله کریدور جنوبی گاز (Southern Gas Corridor pipelines) که شامل خط لوله ترانس آدریاتیک (Trans Adriatic Pipeline) است، به منظور تامین گاز جنوب اروپا از طریق ترکیه استفاده کند.
 
خط لوله کریدور جنوبی گاز در ابتدا توسط این کمیسیون اتحادیه اروپا به منظور انتقال گاز از مناطق حاشیه دریای خزر و خاورمیانه به اروپا احداث شد. این پروژه در سال 2019 عملیاتی خواهد شد و انتظار می‌رود در مرحله مقدماتی، از طریق این خط لوله سالانه 10 میلیارد مترمکعب گاز به بلغارستان و یونان ارسال شود.
 
یک منبع مطلع در کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی 28 کشور اتحادیه اروپا این مسئله را تایید کرد و گفت، این پروژه به تنهایی کافی نخواهد بود.
 
در عین حال، یک مقام اروپایی که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت، با تزریق گاز ایران، پس از برداشته شدن تحریم‌ها، ظرفیت این پروژه سالانه به بیش از 40 میلیارد متر مکعب افزایش خواهد یافت که کافی خواهد بود.
 
در سال‌های اخیر، اروپا شدیدا تلاش می‌کند تا منابع تامین انرژی خود را متنوع سازد چراکه روابط اتحادیه اروپا و روسیه که یک سوم گاز مورد نیاز این اتحادیه را تامین می‌کند، به علت بحران اوکراین به سردی گراییده است.
برچسب ها: اروپا ، گاز ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار