به گزارش
تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، وحید صدوقی که در جمع خبرنگاران و در حاشیه مجمع عمومی سالیانه همراه اول صحبت میکرد، در توضیح بیشتر این مطلب گفت: اگر این نرمافزار تنها در یکی از اپراتورها دچار مشکل میشد این احتمال وجود داشت که اپراتور مقصر باشد، اما اکنون در کل کشور این اختلالات ایجاد شده و برهمین اساس میتوان اعلام کرد که این موضوع به اپراتورها ارتباطی ندارد.
وی همچنین عنوان کرد: براین اساس یا مشکل از سوی زیرساختهای کشور است و یا شرکت وایبر دچار مشکلی شده است، اما تا آنجایی که من میدانم بخشی از این مشکلات پس از جابهجایی مدیریت وایبر رخ داده است.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار افزود: پس از سه سال، مدتی پیش مدیریت وایبر عوض شد و تیم مدیریتی قبلی به تلگرام رفتند که اکنون فکر میکنم این موضوع در اختلالات اخیر بیتاثیر نبوده است و شاید مشکل به وجود آمده از طرف خود وایبر بوده است.
صدوقی در ادامهی صحبتهای خود درباره تاثیر OTT هایی مانند وایبر در درآمد اپراتورها اظهار کرد: در دنیا با OTTها برخوردهای مختلفی شده و برخی کشورها این شبکهها را بسته و آنها را کنترل کردهاند، اما من فکر میکنم در هیچ کجای دنیا این نرمافزارها به مانند ایران تا این حد آزادانه فعالیت نمیکنند.
وی افزود: اکنون تمام OTTها بدون هیچ نظارت و کنترلی به ارائه سرویس در ایران میپردازند و شاید این شرایط غیرعادلانهای باشد که برای اپراتورهای یک شرکت به ازای هر پیامک 5.1 درصد عوارض دریافت شود و یک اپراتور خارجی که اتفاقا به نوعی اسرائیلی هم هست بدون پرداخت هیچگونه عوارضی به ارائهی خدمات بپردازد. در واقع این شرکتها به نوعی از مشترکان کشور سوءاستفاده میکنند و در حوزههایی مانند ترمینیشن و پیامهای انبوه نیز ورود کرده و از نوعی آزادی کامل برخوردارند.
صدوقی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا خود همراه اول قصد ارائهی نرمافزارهای ارتباطی موبایل را ندارد، توضیح داد: ما پیش از این در این زمینه تلاشی کرده و ساینا را ارائه کردیم اکنون نیز در حال توسعه این نرمافزار هستیم، اما با توجه به آنکه هنوز این نرمافزار به بلوغ کامل خود نرسیده برای آن تبلیغ نکردهایم. به هرحال OTT ها مزیتهای خاص خود را دارند و در صورت طراحی نرمافزارهای داخلی حتی قابلیت رقابت نیز برای آنها وجود دارد.