کد خبر: ۱۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
عضو کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی گفت: ایرادهای لایحه رفع موانع تولید برطرف شد و برای دومین بار به شورای نگهبان رفت.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، جعفر قادری  با اشاره به دو ایراد شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اظهار داشت: صبح امروز با حضور اعضای کمیسیون، این ایرادات رفع شد و برای بار دوم لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است.
 
عضو کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات ایرادات گرفته شده، گفت: مورد اول مربوط به تعریف عقد مرابحه بود که این شورا اشکال شرعی به آن گرفت و پس از آن بدین‌گونه اصلاح شد که خدماتی که شرعاً خرید و فروش آن امکان‌پذیر باشد، مد نظر است و دیگر مربوط به همه خدمات نیست.
 
این نماینده مجلس افزود: موضوع دیگر، تبصره 3 ماده 15 لایحه بود که مربوط به سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود که تضمین آن توسط شورای اقتصاد مورد اشکال بود.
 
قادری ادامه داد: مغایرت این موضوع با ماده 82 برنامه پنجم بود که بدین‌گونه اصلاح شده که این تضمین یک موضوع داخلی بوده و در حقیقت صرفه‌جویی در منابع می‌شود که درآمدها را افزایش داده و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: