کد خبر: ۱۳۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
«مسعود قاسمی» در نخستین جلسه کمیته رسانه جشنواره ملی امیرکبیر در استان البرز با اشاره به اهمیت تعامل میان صنعت و دانشگاه در تولید محصولات داخلی اظهار کرد: هدف مهم از نشست امروز، آگاه‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص جشنواره ملی امیرکبیر و جذب مشارکت‌ها در البرز برای حضور در این جشنواره است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز :  دبیرکل اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز و دبیر کمیته رسانه جشنواره امیرکبیر در این استان ضمن تاکید بر اینکه علم استفاده از تکنولوژی مورد نیاز حوزه صنعت باید در داخل کشور تولید شود، افزود: در این خصوص اکنون اقدامات موثری در سطح دانشگاه‌های کشور انجام شده است اما هنوز تا ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بزرگترین محصولات تولیدی از نظر تکنولوژی در دانشگاه‌های معتبر دنیا تولید شده و در ادامه دستاوردهای این مجموعه‌های دانشگاهی از سوی بزرگترین سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان جهان خریداری می‌شود.

قاسمی در خصوص اهمیت عارضه‌یابی در واحدهای تولیدی و صنعتی البرز در سایه تعامل با نخبگان دانشگاهی استان بیان کرد: به یقین ریشه‌یابی این عارضه‌ها در حوزه تولید نقش موثری در افزایش توان خط تولید واحدهای صنعتی ایفا می کند.

به گفته دکتر قاسمی کلینیک صنعت که در خصوص آن بارها صحبت‌های زیادی به میان آمده است، در واقع همان استفاده از ظرفیت فعالان دانشگاهی است که می‌توانند ارائه دهنده راهکار موثر برای شکوفایی هرچه بیشتر تولید و توسعه بخش صنعت باشند.

وی تاکید کرد که نیاز است پایان نامه‌های دانشگاهی دوره ارشد و دکترا بر اساس حل چالش‌های موجود کشور از جمله حوزه اقتصاد پایه‌ریزی شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز عنوان کرد: بخش صنعت نیز در راستای تعامل با دانشگاه باید برنامه‌ها و اهداف خود را در قالب پایان نامه‌های تحصیلات دوره تکمیلی ودکترای دانشگاه‌ها پیاده‌سازی کند.

در این جلسه همچنین موضوعاتی در خصوص توجه به توان مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در جهت گسترش سطح ارتباط صنعت با دانشگاه و همچنین توجه به ارتباط کاربردی میان کارفرمایان و کارآفرینان در عناوین پایان نامه‌های دانشجویی شرکت کننده در جشنواره امیرکبیر صحبت به میان آمد.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار