کد خبر: ۱۳۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسین چاکری افزود: پیرو مصوبه ستاد کرونای شهرستان آران و بیدگل و با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود گردشگران به مناطق کویری مرنجاب و سیازگه ابوزیدآباد این شهرستان ممنوع شده است. انتظار می‌رود مردم ضمن رعایت کردن موارد ایمنی و بهداشتی از مراجعه و تجمع در نقاط یادشده خودداری کنند.

بنابر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا، محدودیت‌ها و تعطیلی مرکزهای تفریحی، گردشگری، بوستان‌ها و پارک‌های اصفهان همچنان پا برجا و تا پایان ماه صفر تعطیل است. به گفته استاندار اصفهان، در حال حاضر این استان از نظر ابتلا به کرونا وضعیت خوبی ندارد و مهم‌ترین دلیل بروز این وضعیت، رعایت نکردن پروتکل‌ها و موازین بهداشتی از سوی بخشی از جامعه است.

کویر مرنجاب در شمال آران و بیدگل با ۸۵۰ متر ارتفاع از سطح آب‌های آزاد از بکرترین و زیباترین کویرهای ایران است. کویر سیازگه پهنه‌ای گسترده در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ابوزیدآباد از توابع آران و بیدگل در محاصره تپه‌های شنی بکر و زیبا با پوشش گیاهی و جانوری گوناگون در تلاقی با ناهمواری‌های ریگزار نماهایی جذاب ایجاد می‌کند و پیش از شیوع کرونا سالانه پذیرای هزاران نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی بود.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار