کد خبر: ۱۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
قیمت نفت، با پایان یافتن تهاجم نظامی عربستان علیه یمن کاهش یافت و بشکه‌ای 61.51 دلار معامله شد اما تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند به علت افزایش تقاضا قیمت‌ها بار دیگر افزایش یابد.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از فارس، با کاهش تنش‌ها در خاورمیانه پس از اعلام عربستان مبنی بر پایان تهاجم نظامی این کشور به یمن، قیمت نفت به روند کاهشی خود ادامه داد اما رهبران صنعتی می‌گویند، از آنجایی‌که توجه بازار به افزایش تقاضا جلب شده است، می‌تواند بازار روند افزایشی به خود بگیرد.
 
عربستان روز گذشته طی بیانیه‌ای اعلام کرد، به تهاجم نظامی خود به یمن پایان داده است.
 
قیمت نفت که به علت تنش‌های ناشی از این تهاجمات و نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد تولید آمریکا، در ماه آوریل حدود 10 دلار افزایش یافته بود از روز گذشته روند کاهشی به خود گرفته و امروز این روند را ادامه داد.
 
اما به نوشته رویترز، تاجران بزرگ کالاهای اساسی از تقویت تقاضا در بازار خبر می‌دهند.
 
ایان تیلور یکی از تاجران بزرگ نفت جهان در این‌باره گفت، ما احتمالا شاهد یک کاهش دیگر در قیمت‌ها در سه ماهه دوم خواهیم بود اما قیمت‌ها احتمالا به کمتر از پایین‌ترین رقم امسال نخواهد رفت.
 
هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش 1.27 سنتی روز گذشته، امروز با 57 سنت کاهش یافت و 61.51 دلار معامله شد.
 
نفت خام آمریکا نیز با کاهش 68 سنتی 55.93 دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت روز گذشته 1.12 دلار کاهش یافت.
 
گری راس تحلیلگر بازار طی مصاحبه‌ای گفت، جهان در 6 ماه گذشته بر از بین رفتن ذخایر تمرکز کرده است. روند به میزان فزاینده‌ای در حال تغییر است. بازار مجبور است دوباره به تهیه ذخایر فکر کند و این به معنای افزایش قیمت‌ها بیش از قیمت‌های کنونی است.
برچسب ها: قیمت ، نفت ، عربستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار