کد خبر: ۱۳۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
اجرای نمایش‌های خیابانی ویژه دهه آخر صفر به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در جوار حرم رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان‌‌نیوز، اجرای این نمایش‌ها با محوریت موضوعی مناسبت‌های دهه پایانی ماه صفر با رعایت دستور‌های بهداشتی از شامگاه اربعین حسینی آغاز شده است و تا شنبه، 26 مهر 99، هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع)، ادامه خواهد داشت.

6 گروه نمایش یک یا دونفره شامل چهار گروه مشهدی و دو گروه از تهران و کرمانشاه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در خیابان‌های منتهی به بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) از جمله مکان‌هان ویژه آماده‌شده از سوی آستان قدس رضوی در خیابان آیت‌الله واعظ طبسی و هم‌چنین حدفاصل باب‌الجواد(ع) و باب‌الرضا(ع) به اجرای برنامه می‌پردازند.

«سلاخ»، «مقتل‌خوانی»، «عباس دست‌فرمون»، «غزل گمشده»، «هفتاد و هفت» و «رضای رضا» عناوین این نمایش‌هاست، مدت اجرای هر نمایش حداکثر بین 10 تا 12 دقیقه است و زائران و مجاوران می‌توانند با رعایت دستور‌های بهداشتی دوران مقابله با بیماری کرونا آن‌ها را تماشا کنند.

یادآور می‌شود اجرای نمایش‌های خیابانی رضوی در قالب ویژه‌برنامه «سوگواره خورشید» نخستین‌بار به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در دهه آخر صفر سال گذشته در جوار حرم مطهر رضوی انجام گرفت و با استقبال پرشور دوستداران فرهنگ و هنر رضوی روبه‌رو شد.

انتهای پیام/ 70051

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار