کد خبر: ۱۳۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فرمانده یگان حفاظت شهرستان علی‌آبادکتول اظهار کرد: طی تعقیب و گریز و با تلاش شبانه‌روزی ماموران حفاظت منابع طبیعی یکی از بزرگترین متخلفان قطع و قاچاق درختان جنگلی در منطقه بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، محمد دروکی اظهار کرد: یکی از متخلفان شرور قطع و قاچاق درختان جنگلی پس از ماه‌ها پیگیری و طی تعقیب و گریز شبانه، شب گذشته دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متخلف شرور پس از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی ماموران یگان حفاظت سرانجام به دام قانون افتاد، تصریح کرد: شب گذشته طی چندین ساعت تعقیب و گریز این متخلف در حین ارتکاب جرم و حمل مقطوعات جنگلی به میزان حدود دو متر مکعب از جنس «بارانک» شناسایی دستگیر و به مقامات انتظامی تحویل داده شد

(گفتنی است درخت «بارانک» به‌خاطر گل‌های بهاری سفید و تغییر رنگ برگ قبل از خزان (زرد، نارنجی و قرمز) که جذابیت و زیبایی خاصی به درخت می‌دهد و همچنین به دلیل داشتن میوه‌های خوراکی ارزش بالایی خصوصا در کشورهای اروپایی دارد به‌طوری که به «خاویار جنگل» لقب گرفته است.

از چوب آن به دلیل داشتن درون چوب قرمز در خراطی، صنایع‌دستی و ساخت در و پنجره استفاده می‌شود.)

دروکی ضمن تاکید بر سابقه تخلف فرد مذکور و گزارشات متوالی چند ماه اخیر از تخلفات این شرور خاطرنشان کرد: اتفاق مذکور در نیمه‌شب گذشته و طی چندین ساعت تعقیب و گریز در عمق هشت کیلومتری عرصه‌های جنگلی روستای «خاک‌پیرزن» واقع شده و خودروی موردنظر نیز ضمن توقیف به پارکینگ هدایت شد.
فرمانده یگان حفاظت شهرستان علی‌آبادکتول گفت: حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی از وظایف اصلی نیروهای یگان حفاظت بوده که در این بین ماموران حفاظتی شهرستان علی‌آبادکتول برای ممانعت از تخلف به هر شکل و اندازه‌ای با تمام قوا و انرژی در عرصه حضور داشته و دائم به گشت و کنترل منطقه می‌پردازند.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ اشاعه منابع‌طبیعی و اطلاع‌رسانی ادامه داد: از تمام مردم خواهشمندیم با نیروهای ما همکاری داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در هر زمینه‌ای مراتب با سامانه ارتباطی 1504 در میان بگذارند.

انتهای پیام/2307/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار