کد خبر: ۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
شوشتری خبر داد
معاون هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي کشور اعلام كرد: مسيرهاي موازي و مستقيم را با همكاري نيروهاي مسلح براي افزايش پروازهاي عبوري ايجاد مي کنيم.
به‌ گزارش تجارت آنلاین به نقل از روابط‌ عمومي شركت فرودگاه‌هاي کشور، ابراهيم شوشتري با اشاره به موقعيت ممتاز جغرافيايي و همچنين امنيت پايدار و ايمني که به همت متخصصان حوزه عمليات هوانوردي در فضاي کشور حاكم است، گفت: با توجه به حوادث اوكراين و همچنين ناامن شدن فضاي عراق ، ايكائو فضاي ايران را امن‌ترين فضاي منطقه براي عبور و مرور پروازها اعلام کرد و خواستار پذيرش اين پروازها از سوي ايران شد كه خوشبختانه با موافقت مديران صنعت هوانوردي کشور اين پروازها در سلامت کامل از آسمان كشورمان تردد مي‌كند.

وي تصريح كرد: در حال حاضر شاهد افزايش تقريبا 100 درصدي پروازهاي عبوري از فضاي کشور هستيم و در طول شبانه‌روز بيش از 900 پرواز عبوري از فضاي کشورمان استفاده مي‌كند كه پيش از اين 490 پرواز بود و اميدواريم با ارايه خدمات خوب به اين پروازها در آينده نيز شاهد استفاده روز افزون اين پروازها از فضاي کشورمان باشيم.

وي تاکيد كرد: همزمان با افزايش پروازهاي عبوري، درآمدهاي حاصل از ترانزيت هم افزايش يافته است.

شوشتري با بيان اينكه بايد روي دو حوزه تمركز بيشتري صورت گيرد، گفت: بروز رساني زيرساخت‌هاي ناوبري هوايي از اقدامات اصلي ما در اين حوزه است و با برخي شركت‌هاي خارجي به اين منظور وارد مذاكره شده‌ايم تا تجهيزات خود را بهسازي و نوسازي کنيم.

وي اضافه كرد: اقدام ديگر ما در اين بخش ايجاد مسيرهاي مستقيم و موازي براي پروازهاست كه با نيروهاي مسلح رايزني‌هايي را بدين منظور انجام داده‌ايم تا اين مسيرها در آينده‌ اي نزديك ايجاد شود.

معاون عمليات هوانوردي شركت فرودگاه‌هاي کشور در ادامه اظهار داشت: با توجه به اينكه كشور ما فضاي خود را براي تمامي خطوط هوايي باز كرده است ، انتظار مي‌رود كشورهاي ديگر هم كه براي پروازهاي خود از فضاي ما استفاده مي‌كنند، به منظور تامين تجهيزات مورد نياز همكاري‌ و نقل و انتقال ارز را تسهيل كنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: