کد خبر: ۱۳۵۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق مصرف کنندگان از تشکیل پرونده تخلفاتی 95 میلیارد ریالی برای شرکت های خودروساز، نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش فعال در استان نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یوسف پایدار با بیان اینکه پرونده های تخلفاتی یاد شده به دلیل گرانفروشی، تقلب در کسب، عدم اجرای ضوابط گارانتی ، عدم اجرای تعهد و تبلیغ غیر واقع بوده است، اظهار داشت: درخصوص شکایت های واصله علیه شرکت های خودرو ساز و نمایندگی­ های مجاز فروش و خدمات پس از فروش طی شش ماه اول سال جاری، روند بررسی شکایت ها به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان با جدیت دنبال شد.

وی از ارجاع پرونده یاد شده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان جهت سیر مراحل دادرسی خبر داد و گفت: بیش از 30 میلیارد ریال درخصوص شکوائیه ها، جلب رضایت و احقاق حق شاکیان صورت پذیرفته است.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گفت: شهروندان در صورت بروز و وجود هرگونه تخلف در ارتباط با خودرو اعم از گرانفروشی، عدم تحویل خودرو، عدم اجرای ضوابط گارانتی، ضعف در خدمات پس از فروش، کیفیت پائین خودروها در دوران گارانتی، عدم پرداخت سود مشارکت و دیر کرد تحویل خودرو و ضعف و کم فروشی در خدمات نمایندگی ­های مجاز با دردست داشتن مستندات می توانند جهت رسیدگی و تنظیم شکایت به سازمان صمت استان مراجعه کنند.

وی گفت: با توجه به انتخاب سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عنوان سازمان معین در تشکیل هیئت حل اختلاف خودرو شمالغرب کشور با تمام توان و جدیت پیگیر شکایت های مردمی جهت احقاق حق مصرف کنندگان با استناد به قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، قانون نظام صنفی و قانون تعزیرات حکومتی خواهیم بود.

انتهای پیام/60001

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار