کد خبر: ۱۳۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛
معاملات آتی طلا و نقره با ریزش قابل توجهی در روز گذشته حاصل از رشد شاخص دلار آمریکا مواجه شد. بر این اساس، طلای آتی دسامبر با کاهش ۳۲.۹۰دلاری به قیمت ۱۸۹۵.۸۰دلار و نقره آتی دسامبر با کاهش ۱.۱۱۶دلاری به قیمت ۲۴.۱۱دلار در بازار کومکس نیویورک مورد معامله قرار گرفت.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ روند صعودی پناهگاه امن فلزات نیازمند وقوع یک اتفاق جدید و تاثیرگذار است تا توجهات را از روند اخیر بی‌ثباتی در بازار فلزات گرانبها کاهش دهد. بازارهای جهانی سهام در طول روز گذشته روند ترکیبی در پیش گرفتند. شاخص‌های سهام ایالات متحده هم با فرا رسیدن فصل درآمد شرکت‌ها و با تاثیرپذیری از اطلاعات درآمد شرکت‌های هواپیمایی و بانک‌ها دچار ریزش شدند.  قرار است در طول هفته جاری در بازارهای سهام سود سه ماهه سوم شرکت‌های بزرگ منتشر شود.

بسیاری از کشورهای بزرگ صنعتی، از جمله ایالات متحده همچنان با مشکل کنترل شیوع کووید - ۱۹ روبرو هستند. بر اساس اخبار منتشر شده شرکت جانسون توقف آزمایش‌های مرتبط با تولید واکسن کووید - ۱۹ را اعلام کرده،‌ آزمایش‌هایی که امید به تولید واکسن را افزایش داده بود.

بر اساس دیگر اخبار، واردات چین در ماه سپتامبر پس از کاهش 2.1 درصدی در ماه آگوست به میزان 13.2 درصد و در عین حال صادرات این ماه با افزایش ۹.۹ درصدی مواجه شد. در شرایطی که صادرات و واردات فراتر از سطح انتظار بازارها ظاهر شده، نیاز است این نکته مورد توجه قرار گیرد که چگونه قفل اقتصادی اجباری و تقریبا کامل چین در نقاط اوج شیوع کووید - ۱۹ موجب شده تا اقتصاد این کشور خیلی زودتر از دیگر نقاط جهان (اقتصادهای آزاد) به مسیر درست پیشین بازگردد.

در بازارهای مهم خارجی، روز گذشته شاخص دلار آمریکا افزایش یافت. قیمت نفت خام نیمکس با افزایش جزیی به قیمت 40.35 دلار در بشکه مورد معامله قرار گرفت. همچنین بازده اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در محدوده 0.75 درصدی معامله شد.

1

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر هنوز از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا ایجاد یک معامله در سطح بالای معاملات آتی دسامبر و دستیابی به مقاومت ثابت در بالاترین سطح اکتبر یعنی ۱۹۲۷ دلار در هر اونس است. هدف بعدی نزولی قیمت‌ها نیز حفظ سطح پشتیبانی در پایین‌ترین سطح معاملات ماه سپتامبر یعنی ۱۸۵۱ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت نخست طلا ۱۹۲۰ دلار و سطح مقاومت دوم در بالاترین قیمت معاملات اخیر یعنی ۱۹۳۰.۶۰ دلار در هر اونس عنوان شده و در عین حال سطح پشتیبانی نخست 1889.30 و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح معاملاتی هفته گذشته یعنی 1877.10 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

معاملات آتی نقره دسامبر هنوز از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. با این وجود نمودارها همچنان در یک روند صعودی روزانه نوپا قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت‌ها دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس است و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها، حفظ پایین‌ترین سطح معاملاتی سپتامبر یعنی 21.81 دلار در هر اونس عنوان شده است. بر اساس معاملات اخیر، سطح مقاومت اول طلا ۲۵ دلار و سطح مقاومت دوم 25.31 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست ۲۴ دلار و سطح پشتیبانی دوم 23.50 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

2

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار