کد خبر: ۱۳۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرپرست فرمانداری سیرجان گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس از بندر عباس به استان‌های کرمان و یزد از سه سال قبل و با مشارکت شرکت‌های معدنی گل گهر، مس سرچشمه و چادر ملو یزد برای رفع مشکل کمبود آب این شرکت‌ها کلید خورد و دو هفته قبل فاز اول این طرح به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

سهراب بهاءالدینی در مورد زمان افتتاح این طرح به صورت رسمی اظهار کرد: با توجه به اینکه این طرح یکی از مهمترین و بزرگترین طرح انتقال آب در کشور است قطعاً توسط مقامات عالی رتبه کشور افتتاح می‌شود، که قرار بود در ۲۴ مهر ماه افتتاح شود که با توجه به افزایش شیوع کرونا و آمادگی بیشتر و براساس پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های سیرجان و بردسیر به احتمال زیاد در اواسط آبان ماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

وی در رابطه با ویژگی‌های این طرح افزود: آنچه در این طرح اهمیت دارد انجام این پروژه به همت متخصصان و جوانان ایرانی و در شرایط کاملاً تحریم است که به سر انجام رسیده و این نشان از قدرت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جوانان کشور دارد. فاز دوم این طرح که انتقال آب به معدن مس سرچشمه هست تا پایان آذر ماه به بهره برداری و تا پایان سال نیز فاز سوم آن به معدن چادر ملو به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست فرمانداری سیرجان درباره اینکه این طرح فقط برای استفاده از معادن است، بیان کرد: قطعاً بیشترین استفاده در حوزه صنعت و معدن است اما برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته که برای مصارف کشاورزی و شرب هم قابل استفاده باشد و تفاهم نامه‌هایی هم انجام گرفته که در طول مسیر روستاها و بخش‌هایی که دچار مشکل کم آبی هستند آب شرب و کشاورزی آنها تأمین شود. این نوید را به مردم بخش گلستان سیرجان می‌دهیم که با انجام این پروژه مشکل کم‌آبی در بخش کشاورزی و شرب برطرف می‌شود.

پروژه انتقال آب خلیج فارس به طول ۸۰۰ کیلومتر از سال ۶۶ آغاز شده و با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیون یورو و ۸۰۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که تا پایان امسال به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار