کد خبر: ۱۳۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
رئیس پلیس فتای گلستان:
گرگان- رئیس پلیس فتای گلستان گفت: برداشت غیرمجاز از حساب افراد در گلستان طی ۶ ماهه ۹۹ با کاهش ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.

سرهنگ ابراهیم پرسا در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آمار ۶ ماهه ابتدایی سال ۹۹، اظهارکرد: مجموع پرونده‌های پلیس فتای گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد کاهش داشته اما در برخی از تخلفات شاهد افزایش وقوعات هستیم.

وی با بیان این که لازم است مردم هنگام کار با اینترنت و فضای مجازی هوشیاری لازم را داشته باشند، گفت که کرونا سبب شده دسترسی و کار با اینترنت افزایش یابد.

پرسا توضیح داد که ضریب نفوذ اینترنتی در کشور با افزایش روبرو بوده و از هر ۱۰۰ نفر ۹۴ نفر به اینترنت دسترسی دارند که به واسطه ورود نسل کودک به برنامه آموزشی شاد این رشد اتفاق افتاده است.

طبق گفته رئیس پلیس فتای گلستان حدود ۵۰۰ هزار کاربر در فضای شاد استان فعالیت می کنند.

پرسا در خصوص جرایم گفت: در آمار جرائم ۶ ماهه اولویت اول هتک حیثیت و جرایم علیه افراد است که ۳۵ درصد از حجم وقوعات پرونده را به خود اختصاص داده و ۲۴۱ درصد افزایش وقوعات را شاهد هستیم.

پرسا بیان کرد: دومین تخلف، برداشت غیرمجاز از حساب افراد است که ۲۶ درصد حجم پرونده‌ها را تشکیل می دهد که امسال با کاهش ۶۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بودیم واین امر می تواند به دلیل OTP (رمز یکبار مصرف) باشد.

وی ادامه داد: کلاهبرداری رایانه‌ای هم ۲۴ درصد از حجم پرونده ها را تشکیل داده که ۶۶ درصد افزایش داشته است.

طبق گفته پرسا  ۹۲ درصد از جرایم سایبری در حوزه پلیس فتای گلستان کشف می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار