کد خبر: ۱۳۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
مصاحبه پژوهشی
کروز تامین‌کننده اصلی نیاز‌های صنعت خودروسازی کشور است و قطعات این بنگاه اقتصادی در خودرو‌هایی از قبیل پژو ۴۰۵، ۲۰۶، رانا، تیبا، برلیانس، کاپرا، ساینا، دانگ‌فنگ و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما:  در ماه‌های اخیر هر روز که به قیمت خودرو‌های داخلی نگاهی می‌کنیم، با نوسان و افزایش بی رویه قیمت آن مواجه می شویم.
 
وقتی دلایل آن را جویا می‌شویم به مواردی چون، انباشت خودرو‌ها در کف کارخانه به دلیل کمبود مواد اولیه، نواقص قطعات خودرو در کارخانه و نوسان و افزایش قیمت ارز و ... بیان می‌شود. 

آنچه که در این میان همواره مورد انتقاد کارشناسان بوده است، وابستگی به قطعه سازی به خارج از کشور بوده است که تامین این قطعات یکی از برنامه‌های برای شکستن انحصار واردات قطعات خودرو بوده است.

در این میان سال هاست که شرکت صنایع تولیدی کروز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قطعه ساز کشور با بومی سازی بیش از ۳ هزار قطعه توانسته دوبار انحصار را بشکند و به بازار خودرو سروسامانی بدهد.

این شرکت با همت متخصصان و مهندسان داخلی و با استفاده از دانش بنیان توانسته در سال‌های اخیر بسیاری از قطعات استراتژیک قطعه سازی از جمله تولید فرمان برقی، ایربگ و ... را بومی سازی کرده و با تولید انبوه آن در شرایط تحریم ظالمانه آمریکا علیه ایران، کشور را در این راستا بی نیاز از خارج کند.
 
مهندسان کروز علاوه بر بومی سازی قطعات خودرو، ماشین آلات مورد نیاز در روند تولید را نیز می‌سازند و خودکفایی کامل در این مجموعه حاصل شده است.

با توجه به اینکه در سال جهش تولید این شرکت توانسته به تولید ایربگ و انبوه سازی آن دست یابد، در مصاحبه با آقای مجتبی نظری، مدیر ارتباطات و روابط عمومی شرکت کروز؛ به بررسی نحوه تولید این قطعه، در صنعت داخل قطعه سازی پرداختیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار