کد خبر: ۱۳۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
یک راوی دوران دفاع مقدس با بازخوانی نقش شاهرودی‌ها در عملیات والفجر ۸ گفت: امام جمعه وقت شاهرود دو ماه با رزمندگان در اردوگاه کاظمین بود.

حسن اعظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با تأکید بر لزوم توجه به عملیات والفجر ۸ و نقش گردان کربلای شاهرود در آن، به رشادت‌های سرداران شهید حسین عرب‌عامری، مقصودی، میرحسنی، قزوینی و کرمانیان اشاره کرد.

او اظهار کرد: «اخوی عرب»، فرمانده گردان کربلا نیروهای خود را جمع کرد و به یارانش گفت اینجا کربلاست، هر که می‌خواهد می‌تواند برود، چون معلوم نیست کسی فردا زنده بماند؛ اما عکس‌العمل نیروها مثل یاران امام حسین (ع) بود؛ آنها فریاد می‌زدند فرمانده آزاده، آماده‌ایم آماده و وفاداری خود را نشان دادند.

این راوی دوران دفاع مقدس افزود: بازماندگان این عملیات از جمله اسماعیل قاسم‌پور و هادی یونسیان، از جانبازان و فرماندهان این گردان هستند که این خاطرات را خوب یادشان است؛ امام جمعه وقت شاهرود هم در جمع نیروها بود و بر حضور در خط مقدم اصرار داشت که فرمانده گردان مخالفت کرد تا در این عملیات حاضر شود؛ این امام جمعه بزرگوار دو ماه با رزمندگان در اردوگاه کاظمین بود.

اعظمی با اشاره به رشادت‌های حسین غنیمت‌پور و توان و قدرت جسمی و روحی او گفت: این شهید در عملیات والفجر ۸ رشادت‌های زیادی از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه بیشترین شهید شهرستان شاهرود در این عملیات بوده است، افزود: تلاش رزمندگان ما در عملیات والفجر 8 تک فریب بود تا دشمن را غافل‌گیر کنند؛ دشمن آتش فراوانی ریخت و در لحظات اول، ۹۳ نفر شهید شدند و تا پایان عملیات، این تعداد به ۱۱۳ نفر رسید.

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، با اشاره به اقتدار لشکر ۴۱ ثارالله (ع) گفت: امروز باید بدانیم انقلاب اسلامی دستاورد گران‌بهایی است که باید حفظ شود.

اعظمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مقدمه ظهور است، با اشاره به ایثارگری‌های سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: فتح‌الفتوح امام راحل، شناسایی شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی است؛ امام راحل، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هم شهدایی همچون طیب حاج‌رضایی ساختند.

او با اشاره به مجلس انقلابی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، ویژگی‌هایی برای وکلای مجلس از جمله مردمی، انقلابی، وفادار به نظام اسلامی، امانت‌دار و صادق بودن را بیان می‌کنند و نمایندگان هم در اولین روز کاری خود قسم می‌خورند که در چارچوب قانون عمل کنند که وظیفه سنگینی است.

این راوی دوران دفاع مقدس با اشاره به امتحانات الهی در طول انقلاب اسلامی گفت: امتحانات این انقلاب را به‌طور مستمر می‌بینیم؛ روزی رئیس‌جمهور، روزی نخست‌وزیر، روزی قائم‌مقام رهبری امتحان می‌شوند و باید دید امروز کجا هستند؟

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار