کد خبر: ۱۳۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در دوره مدیریت جدید استان، مدیریت شهری مانند سابق در کنار استاندار خراسان رضوی برای پیشبرد اهداف دولت و ایجاد امید و آرامش در شهر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا حیدری امروز در یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به رای مثبت هیات وزیران به محمد صادق معتمدیان برای تصدی استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در دوره فعالیت قبلی مدیریت استان تعامل خوبی بین همه نهادها در استان وجود داشت و اقدامات ارزنده ای در سایه این همدلی رقم خورد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

فرارسیدن هفته نیروی انتظامی اولین مناسبت هفته جاری بود که رییس شورای شهر به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط بالقوه کشور و موقیعت خاص جغرافیایی، خوشبختانه امنیت خوبی در کشور حاکم است که این امنیت را مرهون ناجا و خادمان امنیت هستیم.

حیدری نظم و کنترل اجتماعی خراسان رضوی را حاصل رویکرد مثبت فرمانده انتظامی استان قلمداد کرد و بر تعامل خوب بین نیروی انتظامی و مدیریت شهری تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرایند هوشمندسازی در مشهد عنوان کرد: در این کلانشهر به عنوان «شهر امید و زندگی» برای تحقق شهر هوشمند، ظرفیت‌هایی بسیج شد و عزمی در حوزه شهرداری در این حوزه شکل گرفت.

رییس شورای شهر مشهد ادامه داد: در موضوعات مختلف نظیر «شهروندسپاری» و توسعه اکوسیستم استارتاپی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و کارخانه نوآوری با هدف جذب افراد خلاق و نوآور با سرمایه‌گذاری یک میلیارد ریالی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

حیدری به اقدامات پیش روی مدیریت شهری جهت نگهداشتن افراد خلاق و تبدیل مشهد به قطب نوآوری هم اشاره کرد و گفت: با مصوبه شورای شهر مشهد منطقه و زون فناوری در محدوده کارخانه نوآوری به منظور استقرار شرکت‌های فناور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: هوشمندسازی فرایندها در مدیریت شهری نیز تا کنون کاهش ۵۰ درصدی امضاها و فرایندها را به دنبال داشته‌ است.

رییس شورای شهر مشهد تاکید کرد: در زمینه هوشمندسازی روحیه تعامل و هم‌افزایی در شهرداری مشهد وجود دارد و از ظرفیتهای ملی نیز در این خصوص استفاده می‌شود.

حیدری در ادامه با اشاره به ۲۹ مهرماه، روز صادرات، گفت: برای فعالان این عرصه آرزوی توفیق می‌کنیم. در این شرایط صادرات غیرنفتی بسیار مهم است و امیدواریم فعالان این عرصه همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی بیان کرد: تدوین برنامه عملیاتی دیگر برنامه ما بوده که به نتیجه رسیده و اپلیکیشن شهر من بسیار خوب پیش رفته و به کمک شهروندان آمده است.

رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه ۳ آبان‌ماه سالگرد فوت میرزا جواد آقای تهرانی است، گفت: این عارف بسیار برجسته بود و قبری بدون نام و نشان دارد. آدم‌های بزرگ نشانشان در بی‌نشانی است.

چهارم آبان‌ماه شهادت امام عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) دیگر مناسبت تقویمی هفته پیش رو بود که حیدری به آن اشاره کرد و گفت: سبک زندگی امام یازدهم، با تمام محدودیت‌ها الگویی برای همه ماست.

آماده‌سازی نقشه سه بعدی مناطق ثامن و توس شهرداری مشهد

در ادامه این جلسه، مدیر سازمان فاوای شهرداری مشهد، به بیان اقدامات این سازمان برای گسترش بسترهای فناوری در مشهد پرداخت و گفت: ایجاد بستر سه‌بعدی برای منطقه ثامن و توس، تصویربرداری حریم شهر در گستره ای حدود ۸۶ هزار هکتار، تصویربرداری با پهپاد با دقت یک‌پانصدم، نظارت هوشمند بر ساخت‌وسازها در حریم و مقایسه بین روش سنتی و هوشمند در ساخت‌وسازها از جمله این اقدامات بوده که امیدواریم با حمایت‌های شورا جایگزین روش سنتی شود.

محمدجواد رجائیان افزود: باتوجه‌به تصاویر سه‌بعدی که برداشته شد، نقشه سه‌بعدی در 2 منطقه یادشده درحال آماده‌سازی است. پیش از این نقشه‌های دوبعدی در دسترس بود.

وی در ادامه با بیان اینکه پروژه کلیدی دیگر تصویربرداری پانوراما از شهر بود که با همکاری بخش خصوصی انجام شد، افزود: امیدواریم با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر مشهد و در راستای گسترش این پروژه‌ها و هوشمندسازی شهر، اقدامات گسترده‌تری انجام دهیم و پروژه‌های نوآورانه دیگری را نیز ایجاد کنیم.

نقشه‌های ۳ بعدی در حوزه تغییر درآمدها نقش مهمی دارد

نماینده ویژه رییس جمهور در امور دولت الکترونیک هم که در این جلسه حضور داشت، با بیان اینکه مشهد در حوزه علمی پیشروست و در حوزه فناوری اطلاعات تلاش‌های بسیاری انجام شده است، گفت: مطالعات و تجارب بسیار خوبی در مشهد انجام شده است که مصوبه شورای شهر در حوزه ایجاد اطلاعات مکان‌محور سه‌بعدی از دستاوردهای بسیار خوب بوده است.

نصرالله جهانگرد ادامه داد: با ناظر پلتفرم در این حوزه به نتایج خوبی رسیده‌ایم و سازمان جهانی به‌دنبال توانمندسازی دولت‌ها با اس‌تی‌آی به‌جای نقشه‌های سه‌بعدی پلتفرم مکانی مدیریت شهری است که در حوزه تغییر درآمدها نقش مهمی دارد.

به گفته وی، مدیریت بهینه در ترافیک، حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست نیازمند این پلتفرم است. نظام‌های حقوقی نیز باید به کمک این پلتفرم بیایند و این داشته‌ها باید در مدیریت کالبدی و مدیریت دیگر نهادها به کار برده شود، زیرا برای بهینه‌شدن مدیریت نیازمند این پلتفرم یا اس‌تی‌آی هستیم.

مسیر توسعه پایدار، فناوری است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیگر میهمان یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد بود، تصریح کرد: ما مشهد را به‌عنوان شهری با سه میلیون جمعیت نمی‌شناسیم، بلکه مشهد شهری به وسعت تمام ایران است و باید به‌عنوان الگویی برای تمام شهرهای ایران باشد.

سیدستار هاشمی گفت: اقداماتی همچون ارائه خدمات الکترونیک در منطقه ۱۲ و کارخانه نام‌آوری و اپلیکشین شهر من از اقدامات بسیار خوب بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه پایدار، فناوری است، افزود: درآمد کشورهایی که طلا استخراج می‌کنند، نیمی از درآمد شرکت‌های فناورانه است. کرونا نشان داد که نیاز به فناوری گسترده است و باید بسترهای آن فراهم شود. آن اندازه که ما از فناوری استفاده می‌کنیم، تمام ظرفیت موجود آن نیست.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: در حوزه اس‌تی‌آی این نکته به‌نظرم تأمل‌برانگیز است و آن اینکه اس‌آی‌تی باید در فرایندهای سازمان لحاظ شود، زیرا به‌کارگیری آن باعث بلوغ سازمانی خواهد شد. همچنین به‌نظر می‌رسد نیاز است فرصت‌هایی را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهیم و تحول را به‌معنای واقعی رقم بزنیم.

تعیین قیمت مترو مشهد؛ مهمترین مصوبه یکصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر مشهد

بر این اساس نرخ مترو مشهد براساس پیاده سازی کسب کرایه برمبنای مدل ترکیبی میزان مساحت، ناحیه و زمان لحاظ خواهد شد.

قیمت پایه مترو براساس این مصوبه ۷۵۰ تومان در نظر گرفته شد و نرخ کرایه هر دو ایستگاه افزایش ۵۰ تومانی خواهد داشت.

برای دانش آموزان تعداد ۲ سفر با تخفیف ۲۰ درصدی در روز اختصاص یافت و برای جمعیت تحت پوشش بهزیستی، سربازان، کارگران ساختمانی و سالمندان بالای ۶۵ سال نیز این شرایط لحاظ خواهد شد.

قرارداد تهاتر یکی از هتل های مشهد با برج های مسکونی شهرداری نیز از دیگر مصوبات امروز بود.

انتهای پیام/ 70068

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار