کد خبر: ۱۳۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸

فدا حسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم تحقق حق آبه ایران از رود هیرمند و هامون گفت: متاسفانه در سال های اخیر پیرامون این موضوع رایزنی‌هایی صورت گرفته است اما دیپلماسی وزارت امور خارجه نه تنها با افغانستان بلکه با کشورهای همسایه و منطقه ضعیف بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این روند باعث از دست رفتن فرصت های بسیاری شد که نمونه آن حق آبه سیستان و بلوچستان از رود هیرمند و هامون است.

وی افزود: در حالی که اگر رایزنی به موقع صورت می گرفت افغان ها نسبت به این موضوع دریغ نمی کردند اما متاسفانه در سال های اخیر  این اتفاق صورت نگرفت.

مالکی بیان کرد: در طول چند سال گذشته بیشتر وقت کشور در حوزه برجام بود که نتیجه برای مردم نداشت و فرصت ارتباط و همکاری های دوجانبه با کشور های همسایه فراموش شد. 

وی افزود: در داد و ستد های مرزی که بیشترین مرزها را با کشورهای مختلف داریم جزء سه کشور برتر دنیا هستیم اما متاسفانه از این ظرفیت استفاده نکردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیگیری حق آبه رود هیرمند و هامون در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار دارد همچنین به ظریف تاکید شده حتما دیپلماسی در جهت فعال کردن بیشتر همسایگان داشته باشیم./

پایان پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار