کد خبر: ۱۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
وزیر کار با اعلام اینکه امسال ۳۰۰ هزار کارجوی فاقد مهارت به کاریابی ها مراجعه داشته اند گفت: گرایش به شغل در ایران تغییر کرده است.
 به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، علی ربیعی یکی از مشکلات بازار کار ایران را نبود مهارت عنوان کرد و افزود: مطالعات انجام شده در کاریابی ها نشان می دهد که امسال ۳۰۰ هزار مراجعه کننده به این مراکز فاقد مهارت لازم برای کسب شغل بوده اند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اظهارداشت: تلاش می کنیم امسال تا ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی از مزایای بیمه برخوردار شوند. به گفته وی، طرح های انجام شده در استان ها حکایت از آن دارد که فقط ۴ درصد جویندگان کار دارای مهارت بوده اند که در برخی از استان ها این رقم به ۴۰ تا ۵۰ درصد می رسد.
 
وی در خصوص وضعیت نیروهای دانش آموخته دانشگاهی گفت: گرایش به شغل در ایران تغییر کرده، مشاغل نو در حال ایجاد شدن است، مشاغل سبز و حوزه فناوری اطلاعات قادر هستند اشتغال زایی بالایی را ایجاد کنند، به طوری که در حوزه های آی تی می توان سالانه ۳۰ هزار شغل ایجاد کرد.
 
ربیعی از رونمایی استاندارد مشاغل فناوری نو و محیط زیست خبر داد و افزود: برنامه ای تدوین شده که خانواده های کارگر بتوانند از مهارت شغلی برخوردار شوند که این برنامه برای فرزندان خانواده ها رایگان خواهد بود.
 
وزیر کار با اشاره به برگزاری آموزش موبایل و آموزش های سیار مهارتی در حاشیه شهرها و روستاها از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: در این زمینه از تجارب دیگر کشورها نیز یاری خواهیم گرفت.
 
وی با بیان اینکه بخش پروتئین سبد کالایی نوبت چهارم به خانواده هایی که دچار مشکل سوء تغذیه هستند ارائه شده است افزود: امسال حمایت غذایی از خانوارهایی که دچار مشکل تغذیه هستند، ادامه می یابد اما باید دید چه میزان از هدفمندی یارانه ها به سیاست های رفاهی اختصاص می یابد تا در این خصوص برنامه ریزی شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: