کد خبر: ۱۳۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
امام جمعه لامرد گفت: دولت در پرداخت وام ازدواج و خیرین با کمک‌های خود تا در شکل‌گیری ازدواج سهیم هستند پس نباید با تجملات و تشریفات بسیار مانع تشکیل زندگی مشترک شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، حجت الاسلام علی حسین زاده در خطبه های امروز نماز جمعه لامرد با بیان اینکه در امر ازدواج و انتخاب همسر باید تسریع عقلایی داشت، اظهار کرد: درست است که مسائل مادی و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما باید اصول هم در نظر گرفت و موضوع فرزندآوری که کارشناسان می گویند باید مورد توجه عموم باشد.

وی ضمن تاکید بر پرهیز از تجملات و تشریفات در روند ازدواج افزود: امروز دولت در پرداخت وام ازدواج و خیرین با کمک‌های خود تا در شکل‌گیری ازدواج سهیم هستند پس نباید با تجملات و تشریفات بسیار مانع تشکیل زندگی مشترک شد اما گاهی مشاهده می‌شود وسایل خریداری شده برای منزل شاید در طول ده سال یک بار از آن استفاده می شود.

امام جمعه لامرد با بیان اینکه آمار طلاق در شهرستان لامرد بالا است،گفت: طبق آماری که دارم در طول شش ماه تا یک سال، از ۲۰۸ ازدواج، ۸۰ مورد طلاق داشتیم که این خطرناک است، عرش خدا به واسطه طلاق به لرزه می آید نباید این موضوع تبدیل به یک معضل اجتماعی شود.

حسین زاده با بیان اینکه سیمای سیاسی را نباید به همه چیز تعمیم دهیم، افزود: نه راست و نه چپ از طلاق خوشش نمی آید و مسوولان دارند در این زمینه تلاش می کنند بنابراین مردم هم باید کمک کنند تا این مشکل حل شود.

امام جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت نیز بیان داشت: وحدت مسئله راهبردی است که شیعه و سنی به وحدت نیاز دارد و کسی حق ندارد مسائلی را مطرح کند که وحدت جامعه اسلامی به خطر بیفتد، به فرموده حضرت علی (ع) بدترین چیز در جامعه ایجاد تفرقه است.

وی در خصوص پایان تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی نیز تصریح کرد: پایان تحریم تسلیحاتی قطعا به واسطه مقاومت به دست آمد، تحریمی که ۱۳ سال به طول کشید و این پیروزی فراتر از پایان تحریم تسلیحاتی، اعلام رسمی شکست آمریکا در یک ماراتن رسمی بود.

حسین زاده خاطرنشان کرد: وقتی نقطه شکست شروع خواهد شد، قطعا سیلی‌های بعدی هم خواهد آمد و امروز ما در مبارزه با آمریکا اختلاف سلیقه نداریم، شاید نوع راهبردها متفاوت باشد اما همه مسوولان و مردم ندای مرگ بر آمریکا سر می دهند.

وی ادامه داد: پیروز انتخابات آمریکا هر فردی که باشد، به طور یقین مغلوب قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و این امر بسیار برای او زجرآور است.

انتهای پیام/ س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار